مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: عملیات اجرایی ۹ سد معیشتی تامین آب کشاورزی از ۱۲ سال پیش در مناطق مختلف این شهرستان آغاز شده ولی بدلیل نبود اعتبار برای ادامه پروژه‌ها و یا فقدان مطالعات قبل از اجرا پس از مدت کوتاهی تعطیل و متوقف شده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، بهبود علیزاده روز پنجشنبه در جریان بازدید امام جمعه و فرماندار خلخال از سد روستای بلیل خلخال اظهارداشت: با تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی هم‌اکنون زمینه برای ادامه عملیات اجرایی سد معیشتی روستای بلیل واقع در بخش مرکزی خلخال فراهم شده است.

او افزود: سد معیشتی بلیل واقع در بخش مرکزی خلخال با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب است که مطالعات این سد معیشتی در سال ۹۲ آغاز و هدف از احداث آن ایجاد بستر ذخیره آبی برای آبیاری بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب کشاورزی روستای بلیل است.

وی گفت: از زمان اجرای عملیات پروژه سد بلیل در سال ۹۲ پس از هزینه‌کرد هشت میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال این پروژه متوقف شده بود که اخیرا با تخصیص بخش از اعتبار موردنیاز سد از محل اعتبارات استانی و با عقد قرارداد ۳۳ میلیارد ریالی با پیمانکار مجری طرح فعال شده است.

وی تشریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه موردنیاز کشاورزان و باغداران منطقه ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است و تلاش می‌شود اعتبار لازم از محل‌های اعتباری مختلف تامین شده و این سد در اختیار کشاورزان منطقه بلیل قرار گیرد.

او اظهارداشت: سدهای معیشتی روستاهای طولش ، گورانسراب و بفراجرد در بخش مرکزی خلخال نیز نیازمند تکمیل مطالعات برای عملیات اجرایی ،تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها جهت تامین آب کشاورزی موردنیاز کشاورزان این سه روستا است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به اهمیت وجود سدهای معیشتی در رونق و افزایش تولیدات کشاورزی و بهره‌روری محصولات زراعی و باغی افزود: یکی از طرح‌های موفق  احداث سدهای معیشتی در جنوب استان اردبیل، ساخت سد قره‌قشلاق با پایاب بیش از ۲۰۰ هکتار است که موجب توسعه کشاورزی و زراعت و تولید محصولات جالیزی این منطقه شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d6351

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: