سرپرست آب و فاضلاب خلخال گفت : هدایت آب باران به شبکه فاضلاب شهری، غیر قانونی می باشد و خانه های احداثی جدید در صورت نداشتن چاه سنتی برای هدایت آب باران، از واگذاری انشعاب فاضلاب جلوگیری خواهد شد.

سید محمد دیباج لطیفی در گفتگو با خلخالیم افزود: از آنجایی که شبکه فاضلاب خلخال بصورت مجزا و بدون در نظر گرفتن آب های سطحی و باران اجرا گردیده لذا نصب آب باران منازل به شبکه فاضلاب شهری باعث افزایش میزان فاضلاب وارده به شبکه می گردد.

وی افزود: این میزان افزایش با ایجاد شوک هیدورلیکی در شبکه و پس زدگی فاضلاب در داخل منازل و حتی پرتاب منهول های خیابان ها و کوچه ها  و آلودگی می شود.

لطیفی گفت : از طرفی تصفیه خانه فاضلاب  این شهرستان برای بار آلودگی فاضلاب خانگی طراحی گردیده که با سرازیر شدن آب باران و ورود به تصفیه خانه موجب افزایش حجم فاضلاب برآورد شده بیش از ظرفیت طراحی تصفیه خانه می گردد.

وی افزود: ورود حجم بیش از طراحی شده به تصفیه خانه موجب برهم زدن سیستم بیولوژیک تصفیه خانه می شود و نهایتا خروجی تصفیه خانه بالاتر از حد مجاز تعریف شده می گردد که راندمان تصفیه خانه را کاهش می دهد.

لطیفی گفت : راهکار تاثیر گذار، عدم هدایت آب باران به شبکه فاضلاب و ایجاد چاه جاذب (سنتی ) بوده و باید آب باران به این چاه‌ها هدایت گردد.

سرپرست آب و فاضلاب خلخال گفت : مشترکین باید نسبت به فعال بودن چاه های سنتی اقدام و خانه های احداثی جدید نیز در صورت نبود چاه سنتی از واگذاری انشعاب فاضلاب جلوگیری خواهد شد.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/a54cc

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: