رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال گفت: دو سوم از مجموع مساجد این شهر که مناسب برای برگزاری مراسم شب‌های قدر هستند، امشب بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام احمد شاد روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی بازگشایی مساجد خلخال افزود: از ۱۸ مسجد موجود در خلخال امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر در  ۱۲ مسجد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونای ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان ، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کرونای شهرستان وجود دارد.

وی اظهارداشت: آیین مذهبی ویژه شب‌های قدر با رعایت موارد مربوط به گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا به مدت سه شب در ۱۲ مسجد انتخاب شده خلخال برگزار و ادامه فعالیت مساجد در سایر شب‌های ماه مبارک رمضان منوط به ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد کرونا خواهد بود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد انتخاب شده این شهر با رعایت موارد مربوط به پیشگیری از کرونا از جمله استفاده شرکت‌کنندگان از ماسک ،دستکش ، ضدعفونی محل برگزاری آیین قبل و بعد از مراسم ، رعایت فاصله ۱.۵ متری افراد داخل مسجد از یکدیگر و نیز استفاده از ۲۵ درصد از حداکثر ظرفیت مساجد امکان پذیر است.

فریدون بابایی افزود: ستاد مقابله با کرونا با توجه به تاکیدات مسوولان جهت فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم شب‌های قدر برای حضور مردم در مساجد تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و در این راستا بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت ویژه شب‌های قدر تصمیماتی گرفته شده است.

 وی گفت: در مساجدی که مراسم احیای لیالی قدر برگزار خواهد شد هیات امنا می‌توانند فقط از ۲۵ درصد ظرفیت مسجد همانند اقامه نماز با رعایت فاصله یک متری از جهات اربعه مراسم را برگزار کنند.

او اضافه‌کرد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در مساجد خودداری کرده و مراسم لیالی قدر را در منزل با استفاده از ظرفیت رسانه ملی انجام دهند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dda7b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: