رییس دادگستری خلخال گفت: بهره‌مندی از راه‌های ارتباطی مناسب ، ایمن و استاندارد برای کاهش حوادث رانندگی جاده‌ای از مطالبات مهم مردم این شهرستان است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، علی نباتی روز سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم خلخال افزود: از گذشته شاخص بهره‌مندی مردم منطقه از راه‌های مناسب بین‌شهری و روستایی در مقایسه با سایر مناطق استان و کشور پایین بوده و انتظار از مسوولان راه و شهرسازی و همچنین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاهش فاصله این شاخص و ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی است.

او اظهارداشت: استانداردسازی جاده‌ها از جمله اجرای خط‌کشی، تکمیل پروژه روشنایی مسیر جاده‌های ارتباطی و مه‌گیر منتهی به استان گیلان ، شناسایی و حذف نقاط حادثه‌خیز ، تجهیز جاده‌ها به دوربین‌های هوشمند ترافیکی ، حل مشکل آنتن‌دهی در راه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع برای حضور ماموران پلیس و امداد برای کمک به مصدومان حوادث از نیازهای ضروری منطقه است.

وی با بیان این که در حال حاضر محورهای ارتباطی خلخال به مرکز استان اردبیل و به سمت استان گیلان فاقد دوربین‌های  هوشمند ترافیکی هستند، گفت: این شهرستان فاقد یک کیلومتر بزرگراه و دوبانده برای دسترسی به مرکز استان و یا کشور است.

دادستان عمومی و انقلاب  خلخال نیز در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برگزار شد، تشریح کرد: مردم خلخال منتظر عملی شدن قول رییس سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبارات قول داده شده زمستان سال گذشته ایشان هستند.

آرش جعفری افزود: اگر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین بخش از هزینه‌های برفروبی برف سنگین بهمن ماه سال گذشته تخصیص می‌یافت، بسیاری از مشکلات مالی مربوط به بدهی شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شرکت‌های بخش خصوصی ناشی از اجاره ماشین‌آلات برفروبی معابر شهری و راه‌های بین‌شهری و روستایی منطقه حل شده بود.

دادستان خلخال به کمبود نیروی انسانی در پلیس راه مستقر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعدد محورها ، مسافت یک هزار کیلومتری راه‌های منطقه و کمبود تیم‌های پلیس راه مشکلاتی برای مسافران و رانندگان ایجاد می‌کند.

جعفری اظهارداشت: غیراستاندارد بودن جاده خلخال - گیوی و گذر این جاده از کنار سد کوثر موجب ریزش سنگ به جاده ، رانش این مسیر و هزینه‌ کرد اعتبارات کلان برای مرمت و بهسازی جاده می‌شود.

کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل و علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه کمبود اعتبارات را عامل کندی اجرای طرح ارتقای ایمنی راه‌ها و توقف و تاخیر پروژه‌های راهداری و راه‌سازی اعلام کردند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c5ac1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: