شهردار خلخال از شروع عملیات اجرایی طرح بازآفرینی پایدار شهری در مناطق مورد هدف این طرح خبرداد.

به گزارش خلخالیم، فرهاد خوگر در گفت و گو با خبرنگار افزود: طرح بازآفرینی پایدار شهری خلخال پس از سال‌ها انتظار به علت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری استان با تامین اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری و همچنین با اجرای پروژه پازل‌بندی بازار ابوذر غفاری این شهر از نیمه دوم تیرماه امسال آغاز شده است .

او گفت: با توجه به اینکه فصل کاری در این شهر محدود بود احیا و بازسازی بازار قدیمی این شهر را با استفاده از اعتبارات داخلی شهرداری با برآورد هزینه ۱۰ میلیارد ریالی آغاز کردیم.

 خوگر بیان کرد:  علاوه بر احیای بازار قدیمی با استفاده از روش پازل بندی ،طرح بازآفرینی پایدار شهری خلخال در خیابان شهید فدرتی ،کوچه‌های اطرف مسجد جامع و خیابان کارگر جنوبی واقع در مرکز شهر خلخال از سوی شهرداری اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه اعتبار مربوط به اجرای پروژه‌های عمرانی خلخال از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین و هزینه می‌شود، اظهارکرد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته سال قبل از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به شهرداری در سال گذشته پنج میلیارد ریال بود که از این میزان سه میلیارد ریال تخصیص یافت و امسال هنوز اعتباری از محل استانی به شهرداری ابلاغ نشده است.  

شهردار خلخال گفت: ۶۰ درصد از پازل‌های موردنیاز طرح بازآفرینی شهری در بازار قدیمی خلخال خریداری و به این شهر حمل شده است و در صورت تخصیص بموقع اعتبار قول داده شده از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طرح بازآفرینی پایدار شهری خلخال در محل‌های مورد هدف این طرح اجرایی خواهد شد.

خوگر افزود: اجرای طرح‌های مربوط به ستاد بازآفرینی پایدار شهری با هدف ارتقای سطح زندگی حاشیه‌نشینان و اهالی ساکن در بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های کاری ستاد بازآفرینی پایدار شهری و شهرداری خلخال است.

او بیان کرد: برغم اینکه خلخال به عنوان نخستین شهر استان اردبیل در فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح است، ولی به علت تعلل برخی از دستگاه‌های اجرایی در برآورد هزینه‌های آن آغاز عملیات اجرایی این طرح ملی با تاخیر از امسال شروع شده است.

شهردار خلخال افزود: با اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری زندگی اهالی ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت فرسوده و حواشی شهر خلخال نمود بهتری خواهد یافت.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cc0e2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: