رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی آسفالت مسیر باقیمانده فاقد آسفالت جاده زیبا و توریستی خلخال - ماسال در استان گیلان در حوزه استحفاظی این شهرستان تکمیل می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سیدغنی نظری در جریان بازدید نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی از راه ارتباطی مشترک خلخال - ماسال اظهارکرد: زیرسازی ۹ کیلومتر از جاده گردشگری خلخال ـ گیلوان ـ ماسال در اولویت برنامه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل قرار داشته و آسفالت این پروژه سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای تکمیل آسفالت جاده گردشگری خلخال ـ گیلوان ـ ماسال به‌ عنوان جاده مشترک مردم ۲ استان همسایه اردبیل و گیلان بارها مورد پیگیری قرار گرفته و برای آسفالت ۹ کیلومتر باقیمانده در حوزه استحفاظی استان اردبیل و همچنین ۶ کیلومتر در حوزه استان گیلان در حال تلاش می‌شود.

وی بیان کرد: زمان سفر سه ساعته مردم خلخال بویژه اهالی بخش شاهرود به شهرستان ماسال در استان گیلان به نصف کاهش خواهد یافت.

نظری اظهارکرد: در حال حاضر از کل مسیر این جاده در ۲ حوزه استحفاظی استان‌های اردبیل و گیلان تنها ۱۵ کیلومتر نیازمند زیرسازی و آسفالت می‌باشد.

اهاالی شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل از طریق چندین راه ارتباطی از جمله راه‌های خلخال به اسالم ، پونل ، ماسوله و ماسال به استان همسایه گیلان دسترسی دارند که راه‌های اسالم و پونل بطور کامل آسفالت بوده ، راه خلخال - ماسوله در حوزه استان اردبیل نیز بطور کامل آسفالت شده ولی پنج کیلومتر از آن در حوزه گیلان فاقد پوشش آسفالت است.

همچنین برغم گذشت بیش از نیم قرن از آغاز احداث راه  خلخال - ماسال ۹ کیلومتر آن در حوزه خلخال و ۶ کیلومتر در حوزه گیلان خاکی بوده و فاقد آسفالت است.

راه خلخال - ماسال علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های زیبای گردشگری بلحاظ واقع شدن روستای تاریخی گیلوان در بخش شاهرود خلخال و همچنین محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در مسیر این راه همواره مورد توجه گردشگران بوده و برغم خاکی بودن ۱۵ کیلومتر از مسیر راه سالانه هزاران گردشگر از این مسیر عبور می‌کنند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e886d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: