اهالی روستای تیل در بخش شاهرود، طی نامه‌ای دردمندانه به استاندار اردبیل و نماینده شهرستان‌های خلخال و کوثر، خواستار رسیدگی به مشکلات این روستا بویژه آسفالت مسیر ۱۰کیلومتری آن شدند.

متن نامه به شرح ذیل می‎‎‎‎‎‎‎باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای دکتر عاملی، استاندار محترم اردبیل

جناب آقای نظری نماینده محترم شهرستان خلخال و کوثر

 احتراما به استحضار میرساند این چند سطرمرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور ساکن روستای تیل از توابع بخش شاهرود شهرستان خلخال است که امید است با بذل عنایات شما عزیزان و نظر مساعد سایر مسئولین استانی و شهرستانی از این فلاکت رهایی یابند و توجهات ویژه به این سکنه زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد.

اما غرض از نگارش این سطور این است که با توجه به تبعی‎‎‎‎ض‎‎‎‎‎‎‎های ناروا که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده روستای تیل گردیده است نظر حضرتعالی و دیگر مسئولان را  جهت احیاء حقوق و برپایی عدالت به نکات ذیل جلب می‎‎‎‎‎‎‎نماییم لذا انتظار می‎‎‎‎‎‎‎رود مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

جناب آقای دکتر عاملی و دکترنظری محضرتان عرض می‎‎‎‎‎‎‎نماییم روستای تیل به عنوان دور افتاده‎‎‎‎‎‎‎ترین روستای شهرستان خلخال از مشکلات و تنگناهایی رنج می‎‎‎‎‎برد که ضرورت دارد با سیاست‎‎‎‎‎‎گذاری، برنامه‎‎‎‎‎‎ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی به سمت آبادانی رهنمون شود، روستای تیل در محرومیت و نبود امکانات به سر می‎‎‎‎‎‎‎برد به رغم آنکه خدمات نظام مقدس اسلامی غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است اما روستای تیل از پیشرفت دور مانده و نیازهای مردم شریف این دیار بی پاسخ مانده است.

هم اکنون مشکلات متعددی از قبیل: نبود آب شرب بهداشتی در روستا، نبود امکانات آموزشی، نبود راه مواصلاتی، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، نداشتن طرح هادی روستایی و ده‎‎‎‎‎ها  مشکل ریز و درشت دیگر زیرساختی و زیربنایی مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

استاندار ونماینده محترم؛ ما ساکنین این روستا از بی‎‎‎‎‎‎‎‎‎مهری دستگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اجرایی اعم ازشهرستان و استان گله‎‎‎‎‎‎‎‎مندیم و  علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

استاندار محترم اردبیل، جناب آقای دکتر عاملی؛ شما درحالی به روستاهای محروم و دور افتاده در نقاط مختلف استان سفر می‎‎‎‎‎کنید و پای درد دل هموطنانمان می‎‎‎‎‎‎نشینید که تاکنون نه تنها هرگز پای به این روستای محروم تحت مسئولیتتان نگذاشته‎‎‎‎‎اید؛ بلکه چند سال است فرماندار این شهرستان بودجه جاده مذکور را از لیست اعتبارات شهرستان حذف و در مناطقی صرف می‎‎‎‎‎‎نماید که درمسیر عبور مسئولین استانی و کشوری است.

جناب آقای استاندار شایسته است حضرتعالی مطلع شوید در این گوشه از استان اردبیل روستایی بالای 250خانوار واقع است که آسفالت راه 10کیلومتر روستا سال‎‎‎‎‎هاست به طول انجامیده و علیرغم دوندگی‎‎‎‎‎‎‎های بیش از 15سال اهالی ومسئولین روستا به ادارات شهرستان و استان تاکنون هیچ نتیجه‎‎‎‎‎‎‎‎ای جز مهاجرت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بی‎‎‎‎‎رویه به شهر نداشته است، مرگ زنان و فرزندان ما درحالی مقابل چشمانمان رقم می‎‎‎‎‎‎‎خورد که جاده و ماشینی برای انتقال ساکنین به موقع وجود ندارد این درحالیست که درطول روز دستان مادران و پدران چشم نگران رو به سوی آسمان بلند است که دراین مدت اتفاقی برای اعضای خانواده آن‎‎‎‎‎ها نیفتد.

جناب آقای دکتر عاملی و دکتر نظری!

شما درحالی به روستاهای محروم و دور افتاده در نقاط مختلف استان سفر می‌کنید و پای درد دل هموطنانمان می‌نشینید که تاکنون استاندار استان نه تنها هرگز پای به این روستای محروم تحت مسوولیتش نگذاشته؛ بلکه چندین سال است فرماندار این شهرستان بودجه جاده مذکور را از لیست اعتبارات شهرستان حذف و در مناطقی صرف می‌نماید که درمسیرعبور مسئولین استانی و کشوری است.

جناب استاندار و نماینده محترم شایسته است بدانید امروز آب چشمه‎‎‎‎‎‎‎‎های جوشان این روستا به رودخانه‎‎‎‎‎‎‎‎های پایین دست سرازیر می‎‎‎‎‎‎شود اگر فرزندانمان فقط اجازه دارند تا راهنمایی تحصیل نمایند و به علت نبود مدرسه برای ادامه تحصیل باید ازروستا مهاجرت نمایند اگر ازخدمات درمانی بهتر در این روستا برخوردار نیستیم، اگرمحصولات باغی وکشاورزی ما به دلیل نبود جاده به هیچ کجا نمی‎‎‎‎‎رسد وخیلی حرف‎‎‎‎‎‎های دیگر....

تنها خواسته ما آسفالت جاده نیمه کاره‎‎‎‎‎‎ای است که چندین سال است که به طول انجامیده و درحالیکه طی همین مدت هزاران کیلومتر جاده چند بانده و بزرگراه درکشور و استان احداث شده اما این جاده به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسئولین بومی و غیربومی شده است ، بگذاریم و بگذریم که هر چه هست محرومیتی که شاید شما عزیزان نیز بر آن واقف باشید و این نوشته‎‎‎‎‎‎ها فقط از باب یادآوری است.

از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت اسفباری در این روستا حکم فرماست؟ تا کی باید روستای تیل عقب افتادگی بر گرده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اش بخورد؟

جناب آقای دکتر عاملی ونظری؛ توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات دولتی درسال‎‎‎‎‎‎‎‎‎های گذشته موجب عدم پیشرفت روستای تیل شده است، مردم زجرکشیده و محروم روستای تیل که تکیه‎‎‎‎‎گاهی جز مسئولان دلسوز به نظام ندارند درمقابل این بی مهری‎‎‎‎‎‎‎‎ها چه بگویند؟ جز اینکه بگویند آقای استاندار و نماینده به داد بیچارگان برسید و علمای عظام با عنایت به سخن پیامبر اکرم (هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست) به داد مظلومان برسید.

لذا خواهش و استدعای بسیارعاجزانه اهالی این روستا از استاندار و نماینده و دیگر مسئولان عزیز استان و شهرستان این است در اسرع وقت تدابیر و تمهیداتی را برای رهایی مردم محروم این روستا از این وضعیت اسفبار اتخاذ نمایید و امید است که شاهد هر چه بیشتر تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام عظمای ولایت و دولت باشیم.

جناب آقای استاندار و نماینده محترم عاجزانه از شما تقاضا داریم زمینه اعزام کارشناسانی از طرف حضرتعالی به این روستا فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت، شما از وضعیت روستا بیشتر و بهتر مطلع شوید و شما نقطه عطفی و شروع مبارک و تازه‎‎‎‎‎ای بر این داستان غم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎انگیز باشید.

امید است با تلاش مجدانه شما عزیزان که مسلما رضای حق تعالی نیز هست شاهد استیفای حقوق اهالی این روستا باشیم.

در پایان نیز لازم است این نکته را یادآور شویم که مردم روستای تیل فقط و فقط از سر دين به ديار و سرزمين مادريشان کمر همت بسته‎‎‎‎‎‎‎‎اند و با توکل به خداوند متعال در ميدان عمل آماده‎‎‎‎‎‎اند تا به ياري مسئولين بشتابند و سير آباداني و سازندگي ديار خويش را تسريع و تسهيل بخشند.

اما اين انتظار را از مسئولين خدوم کشور، استان و شهرستان دارند که آنها نيز دست همکاری و مساعدت به سوی ما دراز کنند تا اين موجب دلگرمی اين مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت اين پيشرفت‎‎‎‎‎‎ها وآبادانی‎‎‎‎‎ها شيرين گردد.

جناب آقاي استاندار و نماینده محترم؛ دستان ما منتظر دستان شماست و چشمهايمان به راه روشن آينده.

منتظریم تا شميم مرکب نامه پاسختان را استشمام کنيم و اين موجبات دلگرمی ما شود برای رفتن به سوی فردای بهتر.

مهدی آذری، شورای روستای تیل

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f73d4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 



نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: