یکی از اقدامات ارزشمندی که برای خانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دار شدن جوانان و قشر ضعیف در طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن انجام می‎‎‎‎‎شود اعطای زمین رایگان برای ساخت مسکن به کارگزاری‎‎‎‎‎‎ها است که منجر به استقبال مردم برای ثبت نام مسکن شده است.

به گزارش خلخالیم، تامین مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‎‎‎‎‎‎‎‎های هر فردی است، هرچند مدتی است که با روند افزایشی قیمت‌ها، تامین مسکن برای مردم به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

در اواخر دولت قبل بود که طرح ملی مسکن مطرح شد. این طرح که در ابتدا برای مردم سبب خرسندی شده بود اما پس از مدتی با نارضایتی مردم مواجه شد چرا که طرح ملی مسکن دو سال گذشته و در دولت پیشین به منظور خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه کلید خورد اما پس از کش و قوس فراوان و گذر از هفت‌خان برای ثبت نام در نهایت بیشتر افرادی که خانه‎‎‎‎‎‎دار نبودند و تقریباً جزو قشر با درآمد متوسط و کمی بالاتر بودند در طرح ماندگار شدند و باز هم خانوارهای کم درآمد شهری جاماندند و در آرزوی خانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دار شدن به سر می‎‎‎‎‎برند.

این روزها هم با روی کار آمدن دولت جدید و کلید خوردن طرح جهش مسکن برای تولید و تأمین مسکن اقشار مختلف باز هم متقاضیان بسیاری از طرح ملی مسکن که فقط یک پرونده با چند کاغذ که دستورات اداری دارد نصیبشان شده و افرادی که از طرح قبل جا ماندند و توانایی کنار آمدن با شرایط سنگین تسهیلات و بازپرداخت آن و دیگر شرایط سخت خانه‎‎‎‎‎‎دار شدن را نداشتند و سرگردانند، به دنبال ثبت نام برای طرح جهش مسکن هستند.

طرح جهش تولید مسکن امسال از سوی دولت سیزدهم و در پی افزایش مداوم قیمت آن طی ۲ سال و نیم گذشته آغاز شد و اکنون با برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎ریزی برای ساخت مسکن در شهرستان خلخال هم آغاز شده است.

از سال ۹۷ نرخ خرید مسکن به طور چشمگیری افزایش یافت و خانه‌دار شدن را برای بسیاری به رویایی دست‌نیافتنی بدل کرد، طرح اقدام ملی مسکن هم با شرایطش مورد استقبال واقع نشد؛ حالا اما در صورت اجرای مناسب طرح جهش تولید مسکن و استقبال مردم، انتظار می‎‎‎‎رود که دست کم این طرح زمینه‌ساز توقف قیمت مسکن شود.

برای پیگیری بیشتر به سراغ مدیر بنیاد مسکن خلخال، محمد حاتمی رفتیم. به گفته او، در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

حاتمی درباره شرایط ثبت نام در این طرح به خلخالیم گفت: در کنار سبز بودن فرم ج متقاضیان باید ۵ سال سابقه سکونت را در خلخال داشته باشند و تأهل و ارائه سایر مدارک نیز از الزامات این کار است.

وی اظهار کرد: ۶ هزار متر مربع زمین در شهر خلخال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای احداث واحدهای مسکونی در اختیار بنیاد مسکن این شهرستان گذاشته شده و هم اکنون ۱۴۰ واحد مسکونی در ۲ فاز که شامل یک طبقه پارکینگ و چهارطبقه مسکونی و با زیربنای ۸۵ متری در حال اجرا است.

حاتمی از افزایش پرداخت تسهیلات در قالب این طرح بین ۲۵۰ میلیون تومان تا 300 میلیون تومان خبر داد، اما به دلیل عدم ابلاغ این تصمیم به شهرستان‎‎‎‎‎‎‎ها، در این باره اظهار نظر قطعی نکرد.

مدیر بنیاد مسکن خلخال ادامه داد: متقاضیان برای بهره‌مندی از این واحدها باید مبلغ ۸۰۰میلیون ریال در دو مرحله واریز کنند همچنین هر کدام از متقاضیان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند لذا واجدین شرایط در مهلت تعیین شده باید آورده خود را پرداخت کرده و در کنار آن به تناسب پیشرفت پروژه، پرداخت تسهیلات نیز به انجام می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن اضافه کرد: در کنار رایگان بودن زمین در صدور پروانه، شهرداری ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند و نظام مهندسی نیز در کارهای فنی با تخفیف ۵۰ درصد به کمک متقاضیان آمده است.

وی افزود: به تناسب نیاز شهرستان تولید مسکن انجام می‌شود و در کنار آن تأمین زمین، مصالح و پرداخت تسهیلات نیز با تدبیر مناسب انجام و زمینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف جامعه به ویژه دهک‌های پایین فراهم می‌آید.

حالا شهروندان خلخالی امیدوارند که با اجرای طرح جهش تولید مسکن، جوانانی که به انتظار تامین مسکن نشسته‌اند صاحب خانه شده و از این طریق بخشی از مشکلات خود از جمله تشکیل خانواده را رفع کنند.

خبرنگار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c6161

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

   

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: