نماینده اعزامی وزارت کشور گفت: مقدمات احداث تونل در جاده خلخال - اسالم برای حذف گردنه سخت گذر الماس در این مسیر کوهستانی برف و کولاک‌گیر درحال فراهم شدن است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، محمدرضا بی‌طرفان در حاشیه بازدید از محل اجرای این تونل افزود: بدنبال سفر اخیر وزیر کشور به استان اردبیل و صدور دستور لازم برای بررسی احداث این تونل بعنوان مطالبه بزرگ مردم خلخال امروز از محل اجرای این پروژه بازدید شد.

وی بیان کرد: پیش از این محل احداث و مسیر تونل حذف گردنه الماس از سوی شرکت پاسیلو و مشاورین وزارت راه و شهرسازی مطالعه و طول تونل مشخص و میزان اعتبار مورد نیاز برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم این پروژه عملیاتی شده و یکی ازخواسته‌های دیرینه و به حق مردم این شهرستان که بهره‌مندی از راه ایمن و عاری از حوادث  برای دسترسی به استان گیلان است بزودی محقق شود.

بی طرفان اضافه کرد: با توجه به مسدود شدن راه خلخال  به پونل در طول نیمی از سال، در حال حاضر تنها راه دسترسی مردم خلخال به استان گیلان جاده خلخال به اسالم است که به لحاظ قرار گرفتن گردنه سخت گذر الماس با بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع، وزش باد و کولاک دائمی در فصول پائیز و زمستان احداث تونل برای حذف این گردنه ضروری است.

در این بازدید که جمعی از مسئولان دفتر فنی استانداری اردبیل ،امام جمعه و فرماندار خلخال حضور داشتند، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: طول تونل حذف گردنه الماس  ۲ هزارو ۵۶۰ متر بوده و از حوالی چشمه مجره در حوزه استحفاظی خلخال آغاز و تا دامنه گردنه کرمان در حوزه استان گیلان ادامه پیدا خواهد کرد.

علی یوسف‌زاده اظهار کرد: با اجرای پروژه احداث تونل در مسیر جاده خلخال به اسالم علاوه بر حذف مخاطرات سفرهای زمستانی در گردنه الماس،  مسیر ۷۱ کیلومتری فعلی خلخال به اسالم  هشت کیلومتر کاهش می یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه احداث این تونل و در ادامه آن اجرای ۲ حلقه تونل برای حذف منطقه بهمن‌گیر جاده خلخال به پونل  و استفاده تمام فصول از این راه بخشی از محور شریانی رضوانشهر ،خلخال، فیروزاباد،میانه به میاندواب بوده و دارای ردیف اعتباری ملی است، نیازی به تعریف پروژه جدید وگشایش ردیف اعتباری ملی نبوده و اعتبارات آن نیز از ادامه این پروژه تامین خواهد شد.

یوسف زاده گفت: برای عملیات اجرایی این تونل  حذف گردنه الماس سه هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود و با اجرای آن مسیر گردشگری و زیبای خلخال به اسالم تبدیل به مسیری تمام فصول برای تردد گردشگران تبدیل خواهد شد .

به گفته وی، در طول ۱۱ ماهه سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در مسیر راه خلخال به اسالم به ثبت رسیده که با اجرای تونل و حذف گردنه الماس این میران به چندین برابر در  افزایش خواهد یافت.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dcdae

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: