در شرایطی که بارندگی‌های اخیر موجب شد تا ضرورت احداث تونل الماس در مسیر خلخال اسالم برای چندمین بار به مسئولین استانی و کشوری یاد آوری شود، اقدام بجا و به موقع نماینده خلخال و کوثر در اخذ دستور تخصیص اعتبار این تونل، اجرای نهایی این طرح را یک قدم دیگر به واقعیت نزدیکتر کرد.

دکتر خالقی که همواره ثابت کرده است، در راه اعتلای خلخال و کوثر هیچگاه و در هیچ برهه ای از هیچ کوششی فروگذار نیست، در حالیکه دو روز قبل، از راهیابی به مجلس یازدهم باز مانده بود، همچنان پر تلاش و امیدوار قدم دیگری برای منطقه و توسعه آن برداشت و دستور تخصیص اعتبار تونل خلخال اسالم را از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ کرد و امیدواریم اقدامات اولیه احداث تونل، طبق وعده استاندار محترم و با تلاش و پشتکار مسئولین محترم شهرستان، در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

 

اجرای تونل الماس از مسیر کنونی، یکی از طرح هایی بود که از سالها قبل و توسط کارشناسان و اهل فن مطرح بوده و خوشبختانه طی امسال نیز به تأیید مشاوران ارشد وزارت راه و شهرسازی رسید و مطالعات آن تصویب شد.

اسفند ماه سال 1393 مصاحبه ای داشتیم با علی نادری، رئیس وقت اداره راه و شهرسازی خلخال؛ وی در همان مصاحبه بر لزوم اجرای این تونل تاکید داشت و احداث این تونل را به لحاظ مالی نیز مقرون به صرفه می دانست . نادری همان موقع گفت : ”ایجاد تونل در مسیر جاده خلخال اسالم، میتواند بسیاری از مشکلات این راه مواصلاتی را برطرف کند و با توجه به هزینه های هنگفتی که همه ساله صرف رسیدگی و برفروبی گردنه الماس میشود ، با محاسبه فقط هزینه های راهداری ، ایجاد تونل در این مسیر طی فقط ده سال بازگشت سرمایه را به همراه خواهد داشت و با محاسبه سایر مولفه ها از جمله مصرف سوخت و شاخص های توسعه اقتصادی منطقه ، در زمان کمتری این هزینه ها جبران خواهد شد و ایجاد تونل الماس کاملا لازم و ضروری به نظر میرسد . . . “

از آن تاریخ 5 سال می گذرد و خوشحالیم از اینکه مسئولین کشوری و استانی بابت اجرای تونل در این مسیر با اهالی شریف خلخال هم نظر هستند و آنرا تنها راه حل رفع مشکلات این مسیر می دانند

امیدواریم نماینده آتی شهرستان خلخال در جهت اجرایی و نهایی کردن این طرح نهایت تلاش و همت خود را به کار گیرند و اهالی منطقه را برای همیشه از مشقات و مصائب گردنه الماس نجات دهند.

 

مطلب مرتبط : متن کامل مصاحبه علی نادری رئیس وقت اداره راه و شهرسازی خلخال در اسفند 1393

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام
از تلاش و پیگیری های حاج آقا اسدی امام جمعه شهر هم که پیگیری اختصاص بودجه برای تونل از طریق استاندار بودند هم نباید فراموش کرد.
آقای دکتر خالقی هم در طی این سالها بسیار زحمت کشیدند که دور از چشم مردم شریف خلخال ماند و رسانه ای نشد هرچند عمق محرومیت شهرمان بقدریست که تلاش های بسیار بیشتری میطلبد.
همه انسان های شریفی که فارغ از مباحث سیاسی و جناحی بفکر توسعه منطقه محروم خلخال هستند...

باسلام
از تلاش و پیگیری های حاج آقا اسدی امام جمعه شهر هم که پیگیری اختصاص بودجه برای تونل از طریق استاندار بودند هم نباید فراموش کرد.
آقای دکتر خالقی هم در طی این سالها بسیار زحمت کشیدند که دور از چشم مردم شریف خلخال ماند و رسانه ای نشد هرچند عمق محرومیت شهرمان بقدریست که تلاش های بسیار بیشتری میطلبد.
همه انسان های شریفی که فارغ از مباحث سیاسی و جناحی بفکر توسعه منطقه محروم خلخال هستند عمرشان با عزت و دراز باد.

ادامه مطلب
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: