به گزارش خلخالیم، احداث تونل در جاده اسالم- خلخال از سال های بسیار دور مطرح بود؛ تا این که در دوره هشتم، با پیگیری‌های دکتر خالقی، جاده نیم قرنی پونل- خلخال به ثمر رسید و همزمان بحث تونل مطرح شد.

پس از آن، سه مسیر توسط شرکت مشاور مطالعه شد و مسیر تونل از محل زندانه – خمس به دلیل ایراد فنی، هزینه های زیاد و غیرکارشناسی بودن، رد و از طرفی، جاده پونل متاسفانه بدون رعایت ایمنی، ساخت گالریها و تونل افتتاح شد.

در دوره دهم، پیگیری احداث تونل از منطقه الماس به مجره در دستور کار قرار گرفت و با نامه نگاری و جلسات و بازدیدهای مسئولان بخش های مختلف، معاونان وزیر راه، معاونان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و حتی اخذ دستور از رئیس جمهور محترم، سرانجام با مساعدت دکتر نوبخت، احداث 2300 متر تونل در مسیر جاده خلخال و اتصال آن به جاده پونل از طریق واریانت با استفاده از ردیف بودجه شماره 1303016122 مورد موافقت قرار گرفت و 4 اردیبهشت 98 تفاهمنامه میان وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه بسته شد.

اکنون، ردیف بودجه ملی ساخت تونل با اعتبار حدود 20میلیاردی در بودجه سال ۹۹ تثبیت شده و امیدواریم با پیگیری نماینده پرانگیزه و جوان مجلس یازدهم و مسئولان ارشد شهرستان، آرزوی چندین ساله مردم محقق شود.

لازم به ذکر است، وقتی پروژه ای صاحب ردیف اعتباری ملی می‌شود، تا به اتمام نرسیده، همه ساله بودجه به این پروژه اختصاص خواهد یافت و از این نظر میتوان تثبیت ردیف ملی برای پروژه تونل الماس را بسیار امیدبخش و حائز اهمیت فوق العاده دانست.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a56a6

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: