مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با اجرای پروژه‌های آسفالت ، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالته افزایش می‌یابد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی لکه‌گیری محورهای ارتباطی خلخال افزود: در سال‌های گذشته تعطیلی و توقف فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت و همچنین درصد پایین اعتبارات استانی موجب توقف آسفالت راه‌های روستایی خلخال شد.

او تشریح کرد: امسال با اجرای پروژه‌های آسفالت چندین روستای منطقه ، فاصله ایجاد شده بین شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی خلخال با جمعیت سایر مناطق استان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به حذف ردیف اعتباری آسفالت راه‌های روستایی از اعتبارات ملی و تامین آن از محل اعتبارات استانی با توجه به تخصیص پایین آن اظهارداشت: از شهریورماه سال گذشته بخش ساخت راه‌های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل منفک و به جمع وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه شده ولی اعتبارات منظور شده برای اجرای پروژه‌های راه روستایی پایین بوده و جوابگوی نیاز پروژهها نیست.

وی با بیان اینکه در سال جاری  ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان با استفاده از ردیف‌های مختلف اعتباری زیرپوشش آسفالت قرارمی‌گیرد، افزود: برای آسفالت ۲۷ کیلومتر راه روستایی در خلخال امسال برنامه‌ریزی شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز در این بازدید گفت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها ، محورهای مواصلاتی این شهرستان در سه ماه اول امسال تیغه‌زنی و ریزش‌برداری شد.
معروف خسروی افزود: در این مدت راهداران خلخال در جاده هشجین - برندق واقع در بخش خورش‌رستم به علت رانش کوه ۳۰۰ متر راه دسترسی جدید احداث و همچنین در محل پرتگاه‌ها حمل مصالح و ایجاد بستر کردند.

وی اظهارداشت: در قالب طرح ابرار راه روستای محروم و دورافتاده کمر از توابع بخش خورش‌رستم با فعالیت راهداران تعریض ،بهسازی و شن‌ریزی شد.

او گفت:بیش از هزار متر مکعب رسوب‌برداری ناشی از سیل در راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان نیز در بهار امسال انجام شد.

وی به انجام ۷۰۰ کیلومترباند عملیات برفروبی در محورهای مواصلاتی این شهرستان در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: گروه‌های زمستانی با استقرار در راهدارخانه‌ها و استفاده از ۳۵۰ تن نمک نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اقدام کردند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e69b5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: