خلخالیم، مسعود شیرعلی‌پور / خبر خوبی که طی روزهای گذشته شنیدیم، آسفالت و بهره برداری از جاده خلخال- ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل بود، این خبر از این حیث که سالهاست جزو مطالبات اهالی شریف منطقه بوده و به لحاظ گردشگری نیز فوق العاده تاثیر گذار می‌باشد، بسیار حائز اهمیت و امید بخش بود.

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان روز شنبه از پایان عملیات اجرایی آسفالت پروژه راه خلخال به شهر گردشگری ماسوله در حوزه استحفاظی این استان خبر داد و گفت این راه جهت ایمن سازی، خط کشی و بهره برداری تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان شد .

جا دارد از اقدامات و تلاشهای نمایندگان ادوار مختلف مجلس، مسئولین خلخال و همچنین مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان که در به ثمر نشستن خواسته ۹۰ ساله اهالی منطقه سهیم بودند تشکر ویژه داشته باشیم و قطعا اهالی شریف منطقه نیز قدردان این تلاشها هستند.

از آنجاییکه طی سالهای اخیر متاسفانه چندین بار شاهد بودیم که برخی پروژه های خلخال در حالیکه هنوز ناقص بودند و تکمیل نشده بودند، اعلام خاتمه کار شده، بودجه آنها قطع شده، و تلاش نماینده و مسئولین وقت هم برای اخذ و احیای ردیف اعتباری جدید جهت تکمیل پروژه بی نتیجه مانده است، لذا در خصوص این جاده نیز این نگرانی‌ها پیش آمد که آیا واقعا این جاده بطور کامل تکمیل و به پایان رسیده است؟ و به مرحله ای رسیده است که بتوان پرونده ساخت و بودجه‌ی این جاده را مختومه دانست ؟

طی تحقیقی که توسط تیم رصد خلخالیم صورت گرفت و اهالی محلی نیز تأیید کردند، کارهای زیادی در این جاده انجام گرفته و با تخصیص اعتبار برای زیرساخت و اخذ قیر رایگان، اقدامات شایسته صورت پذیرفته است، اما در دو نقطه از مسیر با نواقصاتی روبرو هستیم که لازم بود قبل از اعلام پایان پروژه، تکمیل میشد؛ در حوزه استان اردبیل، چندصد متر از مسیر این جاده که بالای روستای اندرق (شهرستان خلخال) قرار دارد، بدون آسفالت به امان خدا رها شده است. از طرفی پلی که قرار بود بین ماجولان و علی آباد احداث شود، نیز احداث نشده و مسافت‌هایی نیز از دو طرف پل بدون آسفالت رها شده است.

حال سئوالی که پیش می آید اینکه چه کسی باید این پل را بسازد و قسمت‌های باقیمانده را آسفالت کند و با کدام بودجه؟ آیا بعد از اعلام اتمام پروژه و بسته شدن ردیف اعتباری پروژه، می‌توان نواقصات این جاده را برطرف کرد؟

اعلام اتمام پروژه ناقص در خلخال مسبوق به سابقه بوده و ما در قضیه اعلام اتمام پروژه فاضلاب خلخال که ۲۵ کیلومتر آن هنوز هم مانده و همچنین پروژه راه خلخال - پونل که بدون احداث بهمن گیر و گالری و بصورت ناقص مختومه اعلام شد و ردیف اعتباری هر دو پروژه بسته شد، چشممان ترسیده است و امیدواریم با درایت و همراهی مسئولین و نماینده خلخال این بار شرایطی فراهم گردد که بودجه این پروژه تا رفع تمامی نواقصات آن همچنان دایر و برقرار باشد و در کوتاهترین زمان ممکن نواقصات باقیمانده این جاده نیز تکمیل شود.

فاصله شهر خلخال تا شهر گردشگری ماسوله ۸۵ کیلومتر است، که از این فاصله، ۵۰ کیلومتر، مسافت شهر خلخال تا روستای شال بخش شاهرود خلخال است و در واقع کل مسیر مورد بحث ما ۳۵ کیلومتر از شال تا ماسوله است که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال، به اتمام رسیده است و فقط زیرسازی و آسفالت ۱۵ کیلومتر از مسیر در محدوده استان گیلان باقیمانده است که امیدواریم این مسیر کوتاه نیز با درایت و همراهی اهالی شریف ماسوله به زودی به مرحله بهره برداری کامل برسد.

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160250150964971.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160250150977663.jpg

محل احداث پل که هنوز بلاتکلیف است

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160250150985054.jpg

محل احداث پل که هنوز بلاتکلیف است

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160250150990975.jpg

محل احداث پل که هنوز بلا تکلیف است

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160253218676984.jpg

عکس قدیمی قبل از تکمیل مسیر

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160253218672263.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/160253218661691.jpg

تصاویر و گزارش میدانی: صالح غریبی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d1019

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: