رئیس دانشگاه جامع علمی ، کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه این دانشگاه برای نیمسال دوم (ترم تحصیلی بهمن ماه ۹۹) دانشجو جذب می‌کند، گفت: امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مقایسه با پارسال ۱۷ درصد افزایش یافته است،

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، دکتر داریوش لطیفی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل برای تکمیل ظرفیت پذیرش در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی برای نیمسال دوم سال تحصیلی دانشجو جذب می‌کند، افزود: مهلت ثبت‌نام در مقطع کاردانی تا روز دوشنبه ۲۲ دی ماه و در مقطع کارشناسی تا روز سه‌شنبه ۲۳ دی ماه  است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب مرکز اردبیل در رشته دلخواه خود ثبت‌نام کنند.

او همچنین با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس واقعیت‌ها و نیاز جامعه و تقاضاهای جدید دانشجو می‌پذیرد و به فکر اشتغال آنها است، اظهارکرد: ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در اردبیل شاغل هستند.

لطیفی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه بومی هستند، اضافه کرد: تاکنون ۲۴ هزار دانشجو از مراکز وابسته به این دانشگاه در استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تغییرات انجام یافته در نحوه آموزش کرونا مانع از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل نشد، به طوری که این دانشگاه هم‌اکنون از هیچ برنامه تعریف شده عقب نیست. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: بنا به تجربه سال گذشته با شروع ترم جدید سال تحصیلی در مهرماه امسال بلافاصله کلاس‌های عملی دانشجویان به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد تا در مواقع بحرانی مشکل نداشته باشیم.

لطیفی افزود: دروس نظری دانشجویان نیز به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد و دانشگاه نهایت نظارت را به مراکز داشت و هر هفته گزارش کلاس‌های برگزار شده را با مستندات دریافت می‌کرد.

وی اظهارکرد: برغم محدویت‌های کرونایی با برنامه‌ریزی‌های دقیق این دانشگاه امسال علاوه بر برگزاری سه استارتاپ (کسب و کار جدید)، یک دوره وبینار (کارگاه یا سمینار مبتنی بر فضای وب) هم با یکی از دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور ایتالیا برگزار کرد.

او با اشاره به اینکه امسال برگزاری دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه نسبت به پارسال افزایش داشته است، بیان کرد: علاوه بر مراکز وابسته به این دانشگاه به سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها در استان مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صادر شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از فعالیت ۱۳ مرکز علمی کاربردی وابسته به این دانشگاه با ۶۵ کد رشته محل در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ مرکز در شهر اردبیل، ۲ مرکز در پارس‌آباد و یک مرکز در گرمی است.

 لطیفی با بیان اینکه این دانشگاه دنبال جذب دانشجو به هر قیمتی نیست، ادامه داد: تلاش می‌شود با شناسایی واقعیت‌ها و نیازهای منطقه در آینده نزدیک مراکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی در شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال راه‌اندازی شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e7a36

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: