رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال گفت: با استفاده از ظرفیت علمی این دانشگاه و جهت تامین انرژی مورد نیاز منطقه، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در این شهرستان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، مهدی حسینی افزود: مقدمات راه‌اندازی این نیروگاه با استفاده از فضای موجود و نصب تجهیزات درسقف ساختمانهای آموزشی،اداری ، خوابگاهی و مهانسرا  فراهم شده و در صورت تامین زمین مورد نیاز از محل اراضی ملی و همکاری لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان این پروژه با وسعت بیشتر و تولید برق بالاتر  عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال پیش از این به مسئولان شهرستان  در این زمینه و هر گونه اقدام جهت توسعه عمرانی و اقتصادی شهرستان اعلام امادگی کرده است.

او  اضافه کرد: در حال حاضر 100 رشته تحصیلی در این دانشگاه راه‌اندازی شده و از لحاظ وسعت و امکانات دانشگاه آزاد خلخال دومین واحد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال ۱۳۷۱ با ۲ رشته کاردانی کامپیوتر و مدیریت صنعتی با ۶۰ دانشجو در یک ساختمان استیجاری آغاز بکار کرد و هم‌اکنون پنج رشته دکتری تخصصی ،۲۰ رشته کارشناسی ارشد و ۷۰ رشته کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خلخال امسال 30 ساله شد، افزود : از زمان تاسیس این دانشگاه تاکنون بیش از ۱6 هزار نفر در رشته‌های مختلف تحصیلی از این مرکز عالی آموزشی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

او افزود: این دانشگاه با بهره‌مندی از ۲۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و ۱۰ هکتار زمین و ۲ خوابگاه ملکی با گنجایش ۴۰۰ دانشجوی غیربومی دارای ۶۰ هکتار زمین زراعی برای کشت انواع محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال همچنین گفت: این دانشگاه با هدف دسترسی به منابع مالی غیرشهریه‌ای و در تحقق شعار امسال جهش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی خلاق و نوآور منطقه از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d8c50

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: