خلخالیم، محمدرضا شیرعلی‌زاده/ در فرهنگ ایرانی، شب‌نشینی‌ها، دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه جایگاه ویژه‌ای دارند و حتی درون‌گراترین افراد هم تجربه چنین معاشرت‌هایی را داشته‌اند.

هر یک از این جمع‌ها از آداب و معاشرت خاصی در مناطق مختلف کشور برخوردارند که ممکن است بعضی از آن‌ها را به عینه دیده یا تجربه کرده باشیم.

حال آن‌که تشکیل این جمع‌ها بیشتر در ساعات پایانی شب اتفاق می‌افتد و خب چهار دیواری اختیاری؛ اما اگر این اتفاق در آپارتمان‌هایی که با واحدهای مجزا باشد نیازمند مراعات یک‌سری رفت و آمدها می‌شود تا موجبات آزار سایر افراد ساکن در آن ساختمان نگردد.

یکی از عادات ما که دست‌مایه بسیاری از طنزها نیز بوده، این است که هنگام خداحافظی پایانی دورهمی حداقل یک ربع دیگر مهمانی را به طرف دم در و بیرون از آن می‌کشانیم و گرم می‌گیریم. حالا با توجه به افزایش آپارتمان‌نشینی بدیهی‌ست که باید این خداحافظی ها را کوتاه‌تر کرده تا آسایش دیگر افراد ساکن در آن محل مختل نشود.

موضوع بعدی این است که بهتر است برای خداحافظی هنگامی که سوار بر ماشین شده‌ایم بوق نزنیم! خصوصن آخر شب که ممکن است همسایه‌ها در حال استراحت باشند. این موضوع فقط شامل آپارتمان‌نشین‌ها نمی‌شود؛ بلکه قانون نانوشته‌ای‌ست که با توجه به آن وظیفه‌ی ماست تا رعایت حال دیگران را کرده باشیم.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a581d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: