فرماندار خلخال از کاهش آمار ازدواج در این شهرستان خبر داد و گفت: مطالبه افکار عمومی از مسئولان در بخش فعالیت‌های عمرانی بوده و برجسته شدن مشکلات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی بسیاری از مردم و افراد تاثیرگذار جامعه را از توجه امر مقدس ازدواج جوانان غافل کرده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: نگاه مردم به دولت بیشتر در بحث‌های عمرانی است در حالی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سنت حسنه ازدواج هم باید تلاش شود.

وی به فعالیت ۱۹ سازمان مردم نهاد و تشکل غیردولتی درراستای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی دولت و پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد غیردولتی با هدف استفاده از ظرفیت و توان آنها برای دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی ، کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های مربوط به اجرای همایش‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه‌محور در اختیار تشکل‌های غیردولتی قرار می‌گیرد، اظهارکرد: سمن‌ها بخشی از سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که برای تقویت و توانمندسازی آنها باید از هرگونه حمایت لازم و راهکار قانونی استفاده شود.

وی گفت: هر جامعه‌ای برای توسعه در عرصه‌های مختلف نیازمند استفاده از ظرفیت سازمان‌های غیردولتی و افزایش سطح مشارکت عمومی بوده و در راستای کاهش تصدی‌گری دولت در امور مربوط به مسائل اجتماعی و واگذاری امور مردمی به این گونه سازمان‌ها در تلاش هستیم.

او با توصیه به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش همکاری با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: هر مسئولی که همکاری بیشتری با سمن‌ها داشته باشد موفق‌تر از سایرین در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع مشکل ساختاری مربوط به ازدواج جوانان افزود: ارائه راهکارهایی همچون تسهیلات ازدواج و افزایش سقف وام ازدواج برای جوانان به تنهایی برای ترغیب جوانان به انجام سنت حسنته ازدواج موفق نیست.

سیدناصر میرمرسلی اظهارکرد: در حالی که گرانی ، مشکل تهیه و تامین هزینه‌های جهیزیه به علت افزایش قیمت لوازم خانگی و افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن بر ازدواج آسان جوانان سایه زده ، استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج و ارائه معافیت‌های مالیاتی به خیرین تلاشگر در این زمینه ، راه‌اندازی و تاسیس خانه جوان در خلخال و راه‌اندازی رسمی ازدواج و ثبت موسسه خیرین ازدواج می‌تواند برای حل مشکل ازدواج جوانان راهگشا باشد.

او با بیان اینکه افزایش سن ازدواج و کاهش آمار سالانه ازدواج نسبت به سال‌های قبل حاکی از ناکارآمد بودن بسیاری از راهکارهای ترویج سنت حسنه ازدواج در بین جوانان است، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج از سوی نهادهای مختلف عضو ستاد ساماندهی جوانان نیز چندان در افزایش آمار ازدواج موثر واقع نشده است .

سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: تشکل‌های مردمی در ترویج ازدواج آسان نقش موثری دارند ولی برغم تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر نقش این تشکل‌ها نسبت به جمعیت پایین و تاثیر آن در برداشتن موانع سر راه ازدواج جوانان نیز کمتر است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a305f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: