کارشناس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف ارائه خدمات بهینه کشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزشگاه رانندگی تراکتور در شهرستان‌های این استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خلخالیم ، حسین جهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در صورت اعلام آمادگی آموزشگاه‌های بخش خصوصی برای راه‌ندازی آموزشگاه ویژه رانندگی تراکتور ، سازمان جهاد کشاورزی استان با متقاضیان همکاری لازم را خواهد داشت.

وی افزود: متقاضیان آموزش رانندگی برای دریافت گواهینامه رانندگی تراکتور باید به مرکز استان مراجعه کنند و این کار مستلزم صرف هزینه و وقت برای بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

به گفته وی ، با راه‌اندازی آموزشگاه‌های رانندگی تراکتور ضمن حذف این گونه هزینه‌ها ، خطرات مربوط به سفر به مرکز استان حذف می‌شود.

وی شرایط بهره‌مندی از مزایای ارائه خدمات پشتیبانی و دریافت سهمیه و کارت سوخت رانندگان تراکتور در استان اردبیل را داشتن کارت ماشین‌دار حرفه‌ای و ارائه آن به واحد مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ذکر کرد.

او تشریح کرد: دارندگان تراکتور فعال در بخش کشاورزی استان اردبیل ملزم به پلاک‌گذاری تراکتور برای بهره‌مندی از جمله دریافت کارت سوخت هستند.

وی افزود: امسال بیش از ۷۰۰ دستگاه تراکتور از سوی واحد مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بین متقاضیان توزیع شده که این میزان سه برابر تعداد تراکتور توزیع شده در سال گذشته است.

کارشناس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به این که بخش زیادی از ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی استان عمر مفید خود را سپری کردند، اظهارکرد: یکی از برنامه‌های اصلی بخش مکانیزاسیون کشاورزی سازمان، نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و ادوات دنباله‌بند کشاورزی استان است.

او گفت: امسال با اعطای تسهیلات مناسب از محل خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در زیربخش‌های کشاورزی گام‌های بلندی برداشته شده است .

وی اظهارکرد: برای توسعه مکانیزاسیون استان با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تسیهلات بانکی لازم برای تامین و خرید انواع ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است و اعطای تسهیلات همچنان ادامه دارد. 

جهدی افزود: تفاوت فاحش قیمت تراکتور تحویلی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان با قیمت آزاد موجب افزایش قابل توجه تقاضا برای دریافت تراکتور در استان اردبیل شده است .

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند. اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e8c42

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: