فرماندار خلخال گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان از شب گذشته از رنگ قرمز به نارنجی تبدیل شده ولی با توجه به شرایط موجود منطقه این وضعیت بسیار حساس ، شکننده و غیرقابل پیش‌بینی برای تدوام این رنگ است.

به گزارش خلخالیم ،فریدون بابایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونای کشور وضعیت این شهرستان از لحاظ رنگ‌بندی کرونا نارنجی اعلام شده و انتظار از مردم منطقه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای جلوگیری از بازگشت به وضعیت قرمز است.

وی اظهارکرد: آمار بستری‌های بیمارستان و بیماران قرنطینه‌ای در منزل هر چند در این شهرستان کاهش نسبی داشته ولی با در نظر گرفتن مجموع شرایط ، بستری‌های کرونا در ۲۰ روز گذشته از وضعیت تقریبا ثابتی برخوردار بوده است.

فرماندار خلخال گفت: افزایش انتقال ویروس کرونا در پیک چهارم موجب شد تا آمار ابتلا به این ویروس بطور قابل توجهی در مقایسه با پیک‌های قبلی افزایش یافته و مدت زمان بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان خلخال بمراتب بیشتر از سه پیک گذشته شود.

بابایی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا و بروز سه پیک بیماری کویید ۱۹ این حجم از ابتلا و بستری در بیمارستان و قرنطینه خانگی و همچنین طولانی شدن زمان بستری بیماران در خلخال بی‌سابقه بوده است، افزود: بیشتر افراد بصورت خانوادگی دچار این ویروس شده و حتی در مواردی یک نفر از اعضای خانوده از خطر این بیماری در امان نمانده است.

او بیان کرد: بیشترین آمار ابتلا و بستری در خلخال مربوط به ساکنان حواشی این شهر است که در فروردین ماه امسال میزبان بیشترین مسافر و میهمان از مناطق مختلف کشور بودند.

به گفته وی ، همه خانواده‌هایی که اقدام به پذیرش مسافر و میهمان کرده‌اند بدون استثنا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه کاهش برخی محدودیت‌های اجتماعی برای ادامه فعالیت برخی از کسبه و صاحبان صنوف کم‌خطر به معنای لغو کامل محدودیت‌های اجتماعی نیست، اظهارکرد: همه صاحبان اصناف باید نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

بابایی افزود: هم‌اکنون ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی خلخال بستری هستند ، ۲۴ نفر در شبانه‌روز گذشته بصورت سرپایی به این مرکز درمانی مراجعه کردند و در این مدت نیز یک بیمار جان خودرا از دست داد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ef296

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: