معاون برنامه‌ریزی فرماندار خلخال گفت: کم‌تحرکی و چاقی حاصل خانه‌نشینی اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا سلامت جمعیت نوجوان و جوان این شهرستان را بشدت تهدید می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از  ایرنا ، مسعود یگانه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: کاهش برنامه‌های نشاط‌آور و فعالیت‌های ورزشی ناشی از اعمال محدودیت‌های اجتماعی کرونا و روی آوردن بیشتر جمعیت نوجوان و جوان به استفاده از فضای مجازی برای پرکردن اوقات فراغت خود در خانه موجب کم‌تحرکی ،چاقی و گاهی افسردگی در بین این قشر شده است.

وی اظهارکرد: در کنار تهدید آسیب‌های اجتماعی بسیار جدی ناشی از استفاده از فضای مجازی ناشناخته و تهدیدآمیز ، بکارگیری غیرمعمول و بیش از اندازه از امکانات رایانه‌ای و فضای مجازی ،تلویزیون ،تبلت و گوشی تلفن همراه موجب افزایش بیماری‌های چشمی در بین نوجوانان و جوانان ، کاهش سطح بینایی و مراجعه تعداد قابل‌توجهی از این قشر به پزشکان متخصص چشم برای دریافت عینک و یا داروهای تقویت چشم شده است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مسئولان اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال برای اجرای طرح اوقات فراغت تابستان گفت: همه مسئول هستیم تا زمینه خروج از فضای مجازی و امکان حضور نوجوانان و جوانان را در برنامه‌های طرح اوقات فراغت متناسب با شرایط کرونایی فراهم کنیم.

 او مسئولان مجری طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خلخال را به ارائه آمارهای واقعی و برگزاری مشارکتی طرح با جذب اعتبارات این بخش فراخواند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز در این جلسه گفت: طولانی شدن مدت زمان جولان ویروس کرونا آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده قشر نوجوان و جوان را افزایش داده است.

سیدناصر میرمرسلی افزود: در تلاش هستیم طرح اوقات فراغت امسال این شهرستان را با اخذ مجوز لازم از ستاد قرارگاه زیستی خلخال متناسب با وضعیت کرونایی برگزار کنیم.

وی اظهارکرد: کم‌تحرکی ناشی از خانه‌نشینی موجب چاقی نوجوانان و جوانان شده و آسیب‌پذیری آنها در مقابل بیماری‌های روحی و روانی را افزایش داده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/de9ce

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: