سد معبر میدان آزادی خلخال که به واسطه حضور دست‌فروشان ایجاد شده است، صدای همه شهروندان را در آورده است و اهالی خواستار برخورد جدی و جمع آوری آن از سوی شهرداری و نیروی انتظامی خلخال هستند.

طی ماه‌های اخیر بارها شهروندان خلخال با ارسال متن و تصاویر از معضلات دستفروشی میدان آزادی خلخال خواستار پیگیری موضوع از سوی خبرنگار خلخالیم شدند.

یکی از شهروندان طی گفتگو با خلخالیم گفت: متاسفانه با وجود نصب بنر و اعلام هشدار به دستفروشان تا آخر مرداد 1401 هیچگونه اقدام عملی در برخورد و جمع آوری دستفروشان از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگرفته است و هیچ کس نیست که مسئولیت به عهده بگیرد. این شهروند افزود کدام شهر در کشور را سراغ دارید که میدان مرکزی شهر به محل تجمع دستفروشان تبدیل شود و وجهه و ظاهر شهر را خدشه دار کند؟

شهروند دیگری به خلخالیم گفت: وقتی صحبت از جابجایی دستفروش میشود، همه فکر می‌کنند که می‌خواهند نان شب این عزیزان را آجر کنند در حالیکه هیچکس به کسبه دور میدان فکر نمی کند که این کسبه ماهی 5 میلیون اجاره می‌دهند و مالیات پرداخت می‌کنند و عملا بعد از ظهرها از کاسبی می‌افتند چون به دلیل نبود جای پارک احدی برای خرید نمی‌تواند ماشین نگه دارد.

شهروند دیگری که از ترافیک ایجاد شده به واسطه این دستفروشان به شدت کلافه شده بود، در تماس با خلخالیم گفت: این که نمی‌شود بخاطر کسب و کار 30 نفر وقت و انرژی کل اهالی شهر در این ترافیک ها تلف شود و اعصاب کل اهالی خرد شود؛ چرا شهرداری، شورای شهر و پلیس راهور فکر اساسی برای این معضل نمی کنند؟ مسئولین شهر باید محل مناسبی برای تجمع دستفروشان ایجاد کنند و همه باید به آن تمکین کنند.

یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خلخالیم گفت: متاسفانه حضور دستفروشان در میدان مرکزی شهر علاوه بر مشکلات ترافیکی و هزاران مشکل دیگر که ایجاد کرده، گاه و بیگاه به واسطه نزاع و درگیری که در بین خود این عزیزان بابت جا اتفاق می‌افتد وجهه و نمود بیرونی شهر خلخال را جلوی مهمانان و مسافرانی که از شهر ما عبور می کنند، خراب کرده است. این شهروند افزود مسئولان ما حداقل از سایر شهرها یاد بگیرند. در هیچ شهری اجازه نمی دهند دست فروشان در میدان مرکزی و اصلی شهر بساط کنند و محلی را در یکی از میدان های حاشیه شهر به این امر اختصاص می‌دهند تا دست فروشان آنجا بساط کنند و اهالی شهر هم با علم به به صرفه بودن قیمت دست فروشان و محل بساط، به آنجا مراجعه می‌کنند.

اهالی از همه ارگان‌های ذیربط اعم از فرماندار، شهردار و شورای شهر، فرماندهی نیروی انتظامی خلخال و دستگاه قضایی خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c5ef2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: