در ماه های گذشته در اقدامی عجیب شهرداری خلخال با وجود داشتن لوگوی مشخص، از لوگوی قدیمی این سازمان که در واقع کپی لوگوی شهرداری تهران است استفاده می کند و با وجود تذکر چند باره رسانه خلخالیم این روند هنوز هم پا بر جاست.

خلخالیم، پیمان پورطالب/ در دنیای امروز که هویت بصری یکی از اجزای مهم معرفی و برندینگ هر سازمان است و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، و درحالی که سازمان ها و شرکت ها در این زمینه هزینه‌های هنگفت در نظر می‌گیرند تا با استفاده از هویت بصری متمایز و خلاق، تاثیرگذاری بیشتری را بر ذهن مخاطبان و ارباب رجوع داشته باشند، در اقدامی عجیب شهرداری خلخال با داشتن لوگو یا آرم سازمانی، همچنان از لوگوی قدیمی که همان لوگوی شهرداری تهران است استفاده می‌کند!

لوگوی کپی شده از لوگوی شهرداری تهران

در واقع هویت بصری هر سازمانی شباهت بسیار زیادی به هویت شخصی دارد که نشان دهنده ویژگی های فرد بوده او را از دیگران متمایز می سازد.

در نشست خبری پایان سال ۱۴۰۰، شهردار وقت (فرهاد خوگر) از لوگوی جدید شهرداری که توسط هنرمند خبرۀ کشوری اهل خلخال، کارنگ طیاری طراحی شده بود رونمایی کرد و این لوگو تحویل واحدها برای استفاده شد. البته در آن زمان سربرگ ها و آرم روی میز ها و بسیاری از اماکنی که از لوگوی قدیم استفاده می کردند، اصلاح شده و اقلام جدید با لوگوی جدید ساخته شدند.

گفتنی است لوگوی جدید چه از لحاظ فرم و چه از نظر مفهوم بسیار زیباتر از لوگوی قبلی بوده و هویت اقلیمی خلخال را نیز نمایش می‌دهد که ترکیبی از کوه و مه می باشد.


لوگوی جدید شهرداری خلخال

تصاویر تقدیر و تشکر و تحویل لوگوی جدید به واحدها

با این حال علیرغم رونمایی از لوگو جدید همچنان مدتی است روابط عمومی شهرداری خلخال از لوگوی قدیمی که لوگوی شهرداری تهران می باشد استفاده می‎کند.

شایان ذکر است که استفاده از لوگو شهرداری تهران و کپی برداری از آن می‌تواند مشکلات حقوقی و جریمه های سنگین را برای این سازمان در پی داشته باشد.

لوگوی استفاده شده در بنر های مناسبتی و سردر شهرداری خلخال همان لوگوی قدیمی (لوگوی شهرداری تهران) است که در ادامه چند تصویر از آن را می‌بینیم.

 

در انتها انتظار داریم روابط عمومی شهرداری خلخال پاسخ قانع کننده ای در این خصوص ارائه نماید.


* پیمان پورطالب طراح و گرافیست

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f66be

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: