موتور سیکلت همچون همه وسایط نقلیه، با هدف حمل و نقل آسان و سریع در دسترس همه افراد قرار دارد ولی استفاده از آن تابع قوانین و مقرراتی است که لازم است تمامی موتورسواران و خانواده‌های آنان به آن توجه کنند و آنرا به ابزار سلب آسایش و آرامش مردم تبدیل نکنند!

/عکس تزئینی می‌باشد.

به گزارش خلخالیم، امروزه موتور سیکلت کاربردهای مختلفی دارد و مخصوصاً در شهرهای بزرگ برای رهایی از ترافیک و انجام بسیاری از امور و حتی جابجایی بار و مسافر به شدت مورد نیاز بوده و استفاده می‌شود. در شهرهای کوچک نیز بعلت ارزان بودن تردد و تسریع در جابجایی مورد استفاده بسیاری از شهروندان است. اما در این بین این وسیله نقلیه توسط برخی جوانان و نوجوانان به ابزار سلب آسایش و امنیت شهروندان تبدیل شده و موجبات تهدید جانی شهروندان نیز شده است.

بدیهی است که طرف صحبت ما موتورسواران قانون مداری که دارای گواهینامه رانندگی موتور بوده و با رعایت کامل اصول رانندگی اقدام به موتور سواری می کنند نیست.

این روزها شاهد موتورسواری پرخطر، ویراژ مداوم و دستکاری اگزوز موتورسیکلت‌ها برای افزایش صدای ناهنجار آن در برخی از خیابان‌های خلخال هستیم. موتور سیکلت‌هایی که حتی فاقد پلاک بوده و یا پلاک آنها مخدوش شده‌اند و قابل شناسایی نیستند و به انحاء مختلف مخل آسایش مردم شده‌اند و اهالی طی تماس‌های مکرر خواستار ساماندهی شرایط موجود توسط ارگان‌های مربوطه شدند. لذا در سطح شهر در این خصوص با تعدادی از شهروندان گفتگو کرده و پای صحبت آنها نشستیم:

 بیابانی، یکی از همشهریان به خبرنگار خلخالیم گفت: این اقدامات موتورسواران باعث ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت در بین مردم شده‌است و لازم است با متخلفان برخورد شود.

تقی‌زاده یکی دیگر از شهروندان به بی‌توجهی موتورسواران به رانندگی با سرعت مجاز اشاره کرد و افزود: موتورسوران بدون توجه به قوانین راهنمائی رانندگی در حال رانندگی در سطح شهر هستند و ضروری است پلیس راهور با متخلفان برخورد قاطع داشته باشد.

 مظلومی، دیگر شهروند خلخالی گفت: چاره‌ی این کار اجرای طرح جمع آوری موتورسیکلت‌های با راکب بدون گواهینامه، بدون بیمه و بدون کلاه ایمنی است که در سال های گذشته چندین بار اجرا شد و مثمر ثمر بود.

 بدلپور، شهروند در این خصوص گفت: حل این معضلات نیاز به فرهنگ سازی دارد ولی در حال حاضر برای کاهش خطراتی که عابران را تهدید می کند، برخورد قانونی پلیس و مراجع قضایی لازم است.

 پارسایی از شهرواندان خلخال هم دراین باره گفت: از این حرکات نمایشی و ویراژ موتورها در خیابان های شهر خلخال همه ناراضی هستند. مسئولان به ویژه پلیس بایستی برای رفع این مشکل اقدام خاصی انجام دهند.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که متاسفانه تعداد زیادی از موتورسواران به سن قانونی برای دریافت گواهینامه نرسیده‌اند و لازم است خانواده‌های این عزیزان در خصوص استفاده پرخطر از این وسیله نقلیه و تبعات بعدی آن دقت لازم را داشته باشند. خدای نکرده در صورت بروز تصادف منجر به فوت بعلت نداشتن گواهینامه و بیمه، علاوه بر تحمل جزای حاصل از عمل مجرمانه، دیه و جریمه مالی هنگفتی را نیز به خانواده این عزیزان تحمیل خواهد کرد. لذا لازم است همه ارکان جامعه اعم از خانواده‌ها، همشهریان و در راس آنها ارگانهای انتظامی و قضایی نقش اساسی خود را ایفا نمایند.

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

مطالب مرتبط:
جولان موتورسواران مجرم در خلخال

لینک کوتاه:khalkhalim.com/ec67b

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: