با خودروهای شوتی و ایجاد کنندگان آلودگی صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی به جامعه و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی و همچنین جلوگیری از آلودگی صوتی در شهرستان خلخال برخورد می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان خلخال، بر اساس اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از دهم اردیبهشت 1402 ابلاغ و لازم الاجرا شده است افرادی که ارتفاع خودروهای خود را افزایش دهند و جاسازی تعبیه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند در مرحله نخست حدود 18 میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار تخلف خودروهای آنان به سود دولت توقیف می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

همچنین در صورتی که خودرویی با ارتفاع نامتعارف حتی حامل کالای قاچاق هم نباشد و فقط جنبه تزیینی داشته باشد باز هم این جرائم اعمال خواهد شد.

علاوه بر پلیس راهور که وظیفه دارد با خودروهای دارای شرایط فنی غیرمجاز و ارتفاع نامتعارف برخورد کند، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیزات نیز به جرائم افراد دخیل در موضوع قاچاق رسیدگی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند.

لازم به توضیح است اصطلاحاً به خودروهای سواری که با آنها قاچاق انجام می‌دهند، ماشین‌های شوتی می‌گویند. کمک فنرهای عقب ماشین شوتی سوار چیزی در حدود 8 تا 12 انگشت بالاتر از حد استاندارد تنظیم می‌شود. ماشین‌های شوتی، بار سنگینی را جابجا می‌کنند. به همین دلیل بالا بردن کمک فنرهای عقب باعث می‌شود تا در زمان بار زدن، قسمت عقب خودرو در حالت استاندارد مانند سایر ماشین‌ها قرار بگیرد. این موضوع باعث می‌شود که هنگام تردد خودرو کمتر شک‌برانگیز شود؛ اما وقتی خودروی شوتی خالی باشد، بالا بودن کمک فنرهای عقب به‌وضوح قابل مشاهده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d9cd7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: