رادبه پرنده (مددکار اجتماعی) در گفتگو با خلخالیم گفت : در طی هفته های گذشته پیام های مهم بهداشتی از سوی مراجع مربوطه به مردم شریف اعلام شده و در چند روز اخیر با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان خلخال، شاهد هستیم که جمعیت در حال تردد در معابر شهری کمتر شده ولی باز هم اعتقاد داریم در حالت کلی عده زیادی کلا دوست ندارند مسائل را جدی بگیرند. و برای انجام کوچکترین کارها نیز می خواهند شخصاً در ادارات و بانک ها و دادگاه و .. حضور داشته باشند.

مدیرمسئول کلینیک مددکاری اجتماعی سرو همچنین افزود: ما به مددجویان کلینیک مددکاری سرو اعلام کرده ایم که از حضور در محل کلینیک خودداری کنند و کارها و پیگیری های خود را از طریق تماس های تلفنی انجام دهند، برای یک پرسش ساده چرا باید یک شهروند علیرغم توصیه های گوناگون از طرف ستاد کرونا در محل یک اداره حضور داشته باشد؟! مددجویان عزیز می توانند از طریق شماره 32420595 هم پیگیر امورات پرونده خود بوده و هم مشاوره های لازم در خصوص استرس در خود و کودکان و خانواده را دریافت کنند و مددکاران کلینیک سرو در خدمت مددجویان عزیز هستند.

پرنده افزود: در کنار بیان همه مسائل بهداشتی و اموراتی که هر شهروند باید رعایت کند بحث دوری از استرس و نگرانی نیز مطرح است ولی از آنجایی که مردم نشان داده اند یا مسئله ای را رعایت نمی کنندو یا اگر رعایت کنند نیز هیچ کس جلوی افراطشان را نمی تواند بگیرد این روزها شاهد موج عظیمی از افزایش استرس و نگرانی در خانواده ها و کودکان هستیم که جا دارد والدین هم در این خصوص دقت نظر داشته باشند و با مسئله بصورت منطقی و عقلانی رفتار کنند تا در کنار مراقبت و رعایت بهداشت فردی و خانوادگی، استرس به عنوان عامل اصلی بروز ضعف سیستم ایمنی بدن و خطرات مهلکی که بعداً خواهد داشت و خود را نشان خواهد داد نیز کنترل و مدیریت گردد. به هر حال پیشنهاد این‌است که خانواده ها این روزها قدر دور هم بودن ها را بیشتر بدانند و ضمن رعایت مسائل بهداشتی توصیه شده، با تماشای فیلم و موسیقی و ایجاد فضای روحیه و نشاط هم به شکست دادن ویروس کرونا کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فضای مجازی و فضای وب گفت: بارها در مقالات مختلف و پژوهش های گوناگون انجام شده توسط محققان در سرتاسر دنیا اعلام شده که با گسترش فضای وب و امکانات دسترسی به مدارک و مستندات و دسترسی به اطلاعات، حضور فیزیکی در ادارات و نهادها و ... باید به حداقل برسد ولی ما تا چه اندازه توانسته ایم در این مورد موفق باشیم بستگی به بررسی هایی دارد ولی مسئله ای که عیان است با وجود این همه فضای پیام رسان از ایمیل ها گرفته تا پیام رسان های مختلف، باز شاهد کاغذ بازی و حجم زیاد ارتباطات های کاغذی و مکتوب هستیم که این روزها یک عامل مهم انتشار ویروس هم به شمار می آید.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: