امسال شرایط بخاطر بحران بیماری کرونا در کل کشور، کاملا فرق می‌کند و لازم است خلخالی‌های عزیز و بزرگوار مقیم سایر شهرها به چند دلیل منطقی و اصلی قید مسافرت به خلخال را بزنند.

شهرستان خلخال همواره بخاطر کمبود فرصت‌های اشتغال برای جوانان و نیروهای جویای کار، به جرأت یکی از مهاجر فرست ترین شهرستان‌های کشور است و بدون هیچگونه اغراقی آمار های اداره ثبت احوال خلخال خود گویای این نکته است.

از حدود 300هزار تا 320هزار شناسنامه صادره خلخال که در قید حیات هستند، تنها حدود 90هزار نفر در خود شهرستان خلخال ساکن هستند و این یعنی بیش از سه برابر جمعیت کنونی خلخال در اقصی نقاط کشور و حتی سایر نقاط دنیا زندگی می کنند.

بسیاری از افرادی که مهاجرت کرده اند جوانانی بوده اند که جهت کسب روزی حلال قید وطن را زده و دردسرها و ناملایمات غربت را چشیده و شبانه روز زحمت کشیده اند تا بتوانند به لحاظ مالی و اجتماعی خودشان و خانواده شان را به شرایط مناسبی برسانند و هر ساله با نزدیک شدن به ایام عید نوروز شاهد هستیم که بسیاری از همین عزیزان به همراه همسر و فرزندان خود برای دیدار با پدر و مادر و خانواده به خلخال بر می‌گردند. حتی هستند کارگران فصلی که در ایام پاییز و زمستان برای کار به شهرهای استان گیلان، جنوب کشور و یا شهرهای صنعتی می روند و بعد از ماهها صبر و تلاش و زحمت، لحظه شماری می کنند که بتوانند برای عید نوروز خودشان را به خلخال رسانده و در کنار خانواده هایشان و سر سفره هفت سین حاضر باشند و افراد مختلف و با شرایط مختلف که شور و اشتیاق آنها برای حضور در خلخال و در لحظه تحویل سال در کنار خانواده هایشان کاملا قابل درک است؛ اما ...

اما امسال شرایط بخاطر بحران بیماری کرونا در کل کشور، کاملا فرق می‌کند و لازم است خلخالی‌های عزیز و بزرگوار مقیم سایر شهرها به چند دلیل منطقی و اصلی قید مسافرت به خلخال را بزنند. 

1- از کجا معلوم همشهریانی که به خلخال مسافرت می کنند ناقل بیماری نباشند و با مسافرت به خلخال جان پدر و مادر و فامیل خود را به خطر نیاندازند؟ چرا که در مواردی خود شخص ناقل بعلت بالا بودن سیستم ایمنی بدن، دچار این بیماری نمی شود و خود شخص هم بی اطلاع است و در اینگونه موارد اگر پدر، مادر یا خانواده شخص، دچار بیماری و یا خدای نکرده مصیبت شوند، پشیمانی هیچ سودی نخواهد داشت. پس لطفا این چند ماه را تحمل کنید تا از این روزهای بحرانی بگذریم

2- خدای نکرده در صورت مسافرت شخص بیمار به خلخال و یا شخصی که بعد از مسافرت به خلخال، علائم بیماری در او پدیدار شود، علاوه بر خطراتی که برای خانواده خود در خلخال ایجاد خواهد کرد، امکانات بیمارستانی خلخال نیز جوابگوی بیماران بیشتر نخواهد بود و خود شخص به لحاظ بهره مندی از خدمات درمانی در خلخال به مشکل بر خواهد خورد و اهالی خلخال را نیز در بهره مندی از خدمات درمانی دچار کمبود خواهد کرد.

3- این روزها تامین مایحتاج ضروری شهروندان ساکن خلخال، اعم از خورد و خوراک و اقلام بهداشتی و دارویی و ... برای جمعیت ساکن خلخال هم به سختی تامین می شود و در صورت هجوم شهروندان سایر نقاط کشور به خلخال، از این منظر نیز برای شهروندان خود خلخال و خانواده های عزیزان و حتی مسافران، مشکلات عدیده‌ای در تامین مایحتاج ایجاد خواهد شد. 

و دلایل متعدد دیگری نیز میتوان شمرد که از اهمیت کمتری برخوردار هستند ولی به راحتی میتوان با در نظر گرفتن آنها، استثنائاً امسال عید ، قید مسافرت به خلخال را زد.

 

مجددا از تک تک خلخالی‌های عزیز و بزرگواری که در اقصی نقاط کشور ساکن هستند، بعنوان یک شهروند درخواست می کنیم از مسافرت به خلخال پرهیز کنید و در شهر محل اقامت خود بمانید.

این صرفاً درخواست مدیر سایت نیست و این درخواست همه همشهریان ساکن در داخل شهرستان خلخال است. اهالی فهیم خلخال در هر کجای دنیا، همیشه فرهنگ و درک بالای خود را به رخ همگان کشیده اند . این بار نیز نوبت عمل است . لطفا این مطلب را برای همه دوستان بفرستید و از آنها بخواهید به شهرستان خلخال ( خلخال، هشجین، کلور و روستاهای تابعه) و شهرستان کوثر سفر نکنند.

بخاطر حفظ جان و آرامش پدر، مادر و خانوادهای ساکن خود در خلخال لطفا این پیام را جدی بگیرید. چرا که با توجه به جمعیت بالای مهاجران، مسافرت خلخالی‌های اقصی نقاط کشور به خلخال می تواند دردسرهای متعدد و جبران ناپذیری برای اهالی خلخال ایجاد کند.

 

مسعود شیرعلی‌پور

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: