عملیات اجرایی مهمانپذیر "دومان"، اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است؛ این مجموعه در ۴ طبقه و هر طبقه ۴۰۰ متر زیربنا خواهد داشت.

طی بازدیدی که از این مهمانپذیر در حال ساخت در روستای مجره داشتیم، از نزدیک در جریان تلاش‌ها و اقدامات سرمایه‌گذاران بومی این مجموعه قرار گرفتیم.

برادران نورانی که این مجموعه مهمانپذیر و گردشگری را در زادگاه خود احداث می کنند، در گفتگو با خلخالیم گفتند که تلاش می کنند فاز اول این مجموعه تا مهرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.


روستای مجزه در محل سه راهی خلخال به اسالم و پونل، و خلخال به بخش شاهرود قرار دارد و به لحاظ مسافت کمی که با مرکز شهرستان دارد، میتواند در زمینه میزبانی از مسافران شهرستان خلخال، نقطه بسیار مهمی باشد.

در چند سال گذشته با توسعه راههای ارتباطی خلخال، شهرستان خلخال میزبان مسافران و گردشگران زیادی بوده است و این رویه با تکمیل جاده‌های ماجولان-ماسوله و کلور- درام، به سمت رونق هر چه بیشتر گردشگری خلخال خواهد رفت و موقعیت روستای مجره نیز در این بین حائز اهمیت بوده و ایجاد مهمانپذیر "دومان" و مجموعه‌های با کیفیتی از این دست در روستای مجره و سایر نقاط شهرستان، میتواند ماندگاری مسافران در خلخال و به تبع آن رونق صنعت گردشگری در خلخال را به دنبال داشته باشد.

بنا به گفته برادران نورانی، فاز اول این مهمانپذیر در طبقات اول و دوم شامل ۱۲ سوئیت مجهز به امکانات رفاهی بصورت سنتی و مدرن امروزی، کافه رستوران و فروشگاه خواهد بود و در فاز دوم علاوه بر ادامه سوئیت‌ها، رستوران هم احداث خواهد شد.

بنا به گفته این سرمایه‌گذاران، تا کنون حدود ۲ میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه هزینه شده است و یک میلیارد تومان هم از تسهیلات گردشگری استفاده شده است؛ با آغاز به کار این مهمانپذیر برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

برادران نورانی با تقدیر از مدیران و مسئولان بخصوص فرماندار ساعی منطقه در حمایت های خود در احداث این مهمانپذیر، از بروکراسی اداری در مرکز استان برای دریافت مجوز‌ها ابراز نارضایتی کرده و گفتند: ازسال ۹۶ دنبال کارهای اداری و اخذ مجوز‌ها بودیم و در این مدت بالای ۳۰ بار به مرکز استان سفر کردیم؛ با طولانی تر شدن روال اداری متاسفانه به تورم و گرانی‌های اخیر روبرو شدیم؛ تورم های غیر قابل پیش بینی دوسال گذشته همه برنامه‌‌ریزی های ما را برای تکمیل به موقع این مجتمع به هم زده است و امیدواریم مسئولین با موافقت پرداخت متمم تسهیلات کمی از بار مشکلات ما را کم کنند.

 

تصویر کامپیوتری از طرح مجتمع گردشگری دومان، بعد از آماده سازی

 

 

 

 

 

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c1faf

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: