رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: د رحال حاضر بیش از ۴۰ درصد روستاهای هدف گردشگری این استان در خلخال واقع شده‌اند.

به گزارش خلخالیم، علی درویشی در گفت و گو با ایرنا  افزود:‌ هم اکنون از مجموع  ۱۱ روستای هدف گردشگری در استان پنج روستا مربوط به شهرستان خلخال بوده که از جمله آنها روستای تاریخی کزج واقع در بخش خورش‌رستم این شهرستان است که این روستا علاوه بر قرار گرفتن در لیست روستاهای هدف گردشگری استان ،با برخورداری از بافت باارزش معماری ویژه جزو ۱۰ روستای برتر کشور می‌باشد.

وی اظهارداشت: خلخال علاوه بر برخورداری از  مناطق نمونه گردشگری ازناو ،اندبیل ،الماس و امامزاده عبدالله کلور، دارای پنج روستای هدف گردشگری از جمله روستاهای خوجین و اندبیل واقع در بخش مرکزی ، ماجولان در بخش شاهرود و روستاهای برندق و کزج در بخش خورش‌رستم این شهرستان است که ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند.

وی گفت: چند روستای دیگر خلخال با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود به عنوان روستای هدف گردشگری به مرکز کشور معرفی شده‌اند که پس از نهایی شدن انتخاب این روستاها در تهران به عنوان روستاهای جدید هدف گردشگری معرفی می‌شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال همچنین گفت: با توجه ویژه به طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در این شهرستان از سوی دولت و اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری این منطقه آغاز شده است.

وی گفت: فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری در مناطق نمونه گردشگری خلخال از جمله فراهم شدن زمینه دسترسی مجریان طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در حوزه گردشگری از جمله راه مناسب ، آب شرب ، برق و گاز طبیعی رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه این شهرستان افزایش یافته و طرح‌های اجرا شده در این مناطق از سوی مجریان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سه سال گذشته به اندازه کل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه گردشگری در سه دهه گذشته است.

درویشی تشریح کرد: راه‌اندازی مجموعه گردشگری قصرهای چوبی برادان شاد با خرید یک هکتار زمین در منطقه نمونه گردشگری ازناو و احداث ۲۱ باب سوئیت چوبی متناسب با اقلیم همراه با ساخت بزرگترین مجموعه پذیرایی ،خدماتی ، غذاخوری و نمایشگاه صنایع دستی منطقه با حفظ درختان باغ و فضای سبز موجود و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریالی سرمایه‌گذار این طرح نمونه‌ای از جهش حوزه گردشگری خلخال در سال‌های اخیر است.

او با بیان اینکه در صورت نیاز سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری میزان پرداخت تسهیلات به برخی از طرح‌ها بیش از آورده محریان این گونه طرح‌ها است، گفت: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در سایر مناطق نمونه گردشگری خلخال نیز روند  مطلوبی داشته و هر جا نیازی به ارائه تسهیلات بانکی  و حمایت از مجریان طرح‌های گردشگری و یا واگذاری اراضی ملی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده واگذاری زمین توسط اداره کل میراث فرهنگی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و نیز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با ۶ درصد کارمزد بانکی انجام شده است.

او با بیان اینکه شهرستان خلخال به عنوان پایلوت بوم‌گردی استان تعیین شده است، اظهارداشت:‌ با توجه به راه‌اندازی نخستین طرح بوم‌گردی استان در روستای هدف گردشگری کزج و رغبت سرمایه‌گذاران طرح‌های بوم‌گردی تا کنون مجور راه‌اندازی ۴۰ واحد بوم‌گردی روستایی در این شهرستان صادر شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c3742

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: