امام جمعه خلخال گفت: دستیابی به اهداف توسعه گردشگری این شهرستان نیازمند توجه جدی مسئولان دست‌اندرکار استان به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و استفاده کامل از ظرفیت‌های خدادادی این منطقه است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی روز پنجشنبه در جلسه نقد و بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری خلخال افزود: اجرای طرح‌های بزرگ گردشگری توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرستان بزرگترین مزیت است.

وی گفت: زمانی از این ظرفیت اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استفاده می‌شود که نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز طرح‌های در حال احداث از جمله طرح بزرگ گردشگری پل معلق و همچنین اصلاح و ساماندهی ورودی‌های شهر خلخال از سه سمت گیلان ،هشجین و کوثر اقدام شود.

وی اظهارکرد: با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ گردشگری خلخال از جمله پل معلق ازناو در آینده در حالی شاهد افزایش حضور گردشگران خواهیم بود که مرکز شهرستان فاقد ورودی‌های مناسب از سمت استان همسایه گیلان و مرکز استان ، همچنین فاقد پارکینگ  مناسب خودروها و امکانات اسکان موقت گردشگران است.

 امام جمعه خلخال بیان کرد: برغم وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متعدد و نامحدود گردشگری در این منطقه حوزه گردشگری این شهرستان در گذشته مورد غفلت واقع شده و از ظرفیت‌های خدادادی منطقه به نفع مردم استفاده نشده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام اسدی افزود: بی‌توجهی به تبلیغات مناسب و عدم معرفی جاذبه‌های گردشگری با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و همچنین نبود زیرساخت‌های موردنیاز توسعه صنعت گردشگری موجب عدم استفاده از این ظرفیت بزرگ اشتغال‌زا در خلخال شده است.

او راه پیشرفت و توسعه اقتصادی در شهرستان خلخال با توجه به آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی را توجه لازم به رونق بخش گردشگری دانست.

وی اظهارکرد: آب و هوای متنوع و ییلاقی و طبیعت بی‌نظیر و بکر از جمله مولفه‌های بی‌نظیر بخش گردشگری خلخال است که همواره زبانزد خاص و عام است.

او با تاکید بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی، توسعه اشتغال جوانان گفت: مردم منطقه علاقه‌مند و خواستار استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای رونق اشتغال و اقتصاد در شهرستان هستند و انتظار می‌رود با توسعه اقدامات در این حوزه بخشی از مشکلات اشتغال برطرف شود.

امام جمعه خلخال همچنین با اشاره به آغاز سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه شد و افزود: امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم انجام و زمینه برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در منطقه ازناو فراهم شود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به قابلیت‌های شهرستان خلخال برای رونق صنعت گردشگری گفت: همجواری با استان گیلان و وجود چند منطقه نمونه گردشگری زمینه برای حضور گردشگران بی‌شمار را فراهم کرده است.

فریدون بابایی افزود:‌ با توجه به موقعیت شهرستان خلخال زمینه بهره‌برداری از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی وجود دارد ولی این مناطق نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست که انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به عنوان متولی در این زمینه اقدام کند.

فرهاد خوگر ، شهردار خلخال هم گفت: شهرداری اقدامات لازم برای اجرای بلوار وساماندهی ۲ ورودی این شهر از سمت گیلان و کوثر را برابر با نقشه‌های ارسالی از مرکز استان آماده کرده و در صورت ارائه نقشه اجرایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نسبت به اجرای بلوار و ساماندهی ورودی شهر از سمت اردبیل نیز امسال اقام خواهد شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d61a8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: