بخشدار مرکزی خلخال خبر منتشر شده در خصوص اینکه دهیاری متولی تفرجگاه اندبیل است را تکذیب کرد و گفت: منطقه گردشگری بیله‎‎‎‎‎‎‎‎دیر خارج از حوزه اختیارات دهیاری‎‎‎‎‎‎‎‎‎ بوده و متولی تفرجگاه اندبیل همچنان سرمایه‎‎‎‎‎‎‎گذار بخش خصوصی ‎می‎‎‎‎‎‎‎باشد.

عیسی کریمپور در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خلخالیم اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی و گردشگری متولی تفرجگاه اندبیل است که با واگذاری آن به محمدرضا نقدی بعنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار این منطقه، هرگونه ارائه خدمات گردشگری را بر عهده سرمایه‎‎‎‎‎‎‎‎گذار گذاشته است و واگذاری مسئولیت‌های تفرجگاه اندبیل به دهیاری اندبیل نیازمند صدور مجوز و طی مراحل اداری می‎‎‎‎‎‎باشد.

وحدانی، دهیار اندبیل با ارسال متن زیر به خلخالیم نسبت به خبر مربوطه واکنش نشان داد:

باسلام و احترام محضر شهروندان محترم شهرستان خلخال

یه ضرب المثل ترکی هست که میگه: گوزل آقا چوخ گوزلیدی ویردی بیر چیچک چیخاردی و یا ضرب المثل معروفی نیز در این خصوص هست که می فرماید:گل بود به سبزه نیز آراسته شد.

جناب آقای مهندس درویشی ریاست محترم اداره صنایع دستی و گردشگری خلخال، تفرجگاه اندبیل اگر خوب باشد به‌ نام شما و اگر زحمتی و هزینه ای داشته باشد به‌ نام دهیاری اندبیل ؟!

اولا اینکه امتیاز واگذاری تفرجگاه به بخش خصوصی به کدام نهاد یا ارگانی میرسد قطعا باید از واگذاری تفرجگاه باید دهیاری اندبیل متنعم باشد و دوم اینکه متولی اماکن گردشگری اداره مربوط به گردشگری است و هرگونه ارائه خدمات و هزینه های لازم باید به عهده ی آن اداره باشد.

باتوجه به تعیین متولی تفرجگاه سئوالی پیش میاد که آیا اعتبار هزینه‌های ناشی از نگهداری تفرجگاه را اداره‌ی مربوطه پیش بینی کرده؟ باتوجه به محدودیت پرسنلی دهیاری اندبیل که حتی قادر به امور داخلی خود نیست چطور به تفرجگاه رسیدگی کند؟ و اگر هزینه‌ی نگهداری از اعتبار روستا باشد این کار به هیچ عنوان منطقی و قانونی نیست و ارائه خدمات در این تفرجگاه امری لازم و واجب است.

اگر فرمانداری محترم شهرستان و مسئولین امر از توان اجرای طرح توسعه و تکمیل امکانات این تفرجگاه عاجز هستند لطفا با خلع ید بخش خصوصی و واگذاری آن به خود اهالی خلخال تحت عنوان شرکت تعاونی با فروش سهام نسبت به تامین مستحدثات و امکانات لازم تسریع در اجرای این طرح را داشته باشیم نمونه ی چنین طرحی در سورتمه تالش اجرا شده است.

یک شهروند مطلع دیگر با ارسال مطلب زیر برای خلخالیم، در این خصوص گفت:

در یکی دو روز اخیر خبری به نقل از خبرگزاری ایرنا از زبان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خلخال درج شده و در آن خبر به صراحت ذکر می‎‎‎‎‎‎‎شود که دهیاری اندبیل متولی تفرجگاه اندبیل شده است، در صورتی که در تماس با دهیار اندبیل این خبر را از اساس تکذیب نموده و اعلام داشتند تفرجگاه اندبیل از 3 سال پیش به شرکت زیبا دشت اندبیل به مدیر عاملی آقای محمد رضا نقدی واگذار شده است و شرکت فوق متولی نگهداری و سرمایه گذاری در تفرجگاه اندبیل را بعهده گرفته است و دهیاری اندبیل به علت واگذاری به بخش خصوصی نه اجازه و نه بودجه و نه پرسنل اینکار را ندارد و شرکت فوق باید به مسئولیت سرمایه گذاری خود و نگهداری از تفرجگاه اقدام وعمل نماید و خبر ایرنا که فعلا به سرمایه گذار جدید تحویل نشده، دروغ میباشد و اگر چنانچه واگذار نشده پس چرا پارسال سرمایه گذار به مدت 3 ماه در پاییز سال 99 اقدام به انداختن بولدزر در جهت تسطیح پیست اسکی نمود است.

به نظر این خبرها به عمد و برای خرید زمان و برای تبرئه سرمایه گذار بیله دیر برای فرار از مسئولیت های خود می‌باشد؛ از رئیس میراث فرهنگی و گردشگری انتظار داریم نسبت به تصحیح خبر فوق اقدام و در مورد اقدامات سرمایه گذار که در حال حاضر هیچ تحرکی دیده نمیشود شفاف سازی های لازم را مبذول فرمایند.

 

خبر مرتبط :

دهیاری متولی تفرجگاه اندبیل خلخال شد

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b8ccf

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: