معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریالی در منطقه گردشگری اندبیل از توابع شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، ارژنگ عزیزی گفت: این سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مجموعه تفریحی و گردشگری در اندبیل خلخال با مساحت بیش از ۸۴ هکتار و حدود هفت هزار و ۸۰۰ هکتار زیربنا صورت می‌گیرد.

وی همچنین بیان کرد: طرح مورد نظر شامل پیست اسکی، اسکی روی چمن، تله‌سیژ، پیست دوچرخه‌سواری، پارک بازی و پیست آموزشی کودکان، برکه ماهیگیری و اقامتگاه‌های توریستی، کوهستانی و بوم‌گردی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: بخشی از محدوده اجرای طرح اراضی شخصی است که باید از سوی سرمایه‌گذار خریداری و تغییر کاربری داده شود و بخشی نیز اراضی ملی و جنگل است که با توجه به نوع پوشش گیاهی و نیاز طرح در قالب‌های ماده (۲) و ماده (۳) از سوی امور اراضی و منابع طبیعی واگذار خواهد شد.

پیش‌تر برای ایجاد امکانات بالابرنده در پیست اسکی اندبیل اقدام‌های گوناگونی از سوی شهرداری خلخال، سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل و سرمایه‌گذار سابق صورت گرفته اما در نهایت بی‌نتیجه و ناتمام مانده بود.

تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری از جمله جنگل‌های نادر و درختان قد کوتاه، شیب لازم برای اجرای تمرین و مسابقات اسکی، چشمه پر آب و راه دسترسی مناسب بزرگترین ظرفیت منطقه برای احداث پیست اسکی و امکانات مورد نیاز برای توسعه این رشته ورزشی پرطرفدار است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/fe852

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: