خلخالیم، مسعود شیرعلی‌پور /  بارش برف یک متری را هم جزو بلایای طبیعی حساب کنید، شاید بزرگواران، مسئولین و متولیان امر، آنرا جدی گرفته و در جهت کاهش مشکلات و دردسرهای آن، منطقه خلخال را یاری کنند.

۵ دی ماه سالروز زمین لرزه بم در سال ۱۳۸۲، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایا طبیعی نامگذاری شده است؛ قسمت اول نامگذاری یعنی ایمنی در برابر زلزله کاملاً مشخص است، اما قسمت دوم که اشاره دارد به کاهش اثرات بلایای طبیعی، طیف وسیعی از بلایا را در بر می گیرد که بسته به مناطق و اقلیم‌های مختلف، می‌تواند تعبیر و تفسیر شود.

بارش‌های زمستانی برف همچون همه نعمات الهی، رحمتی است از طرف خداوند متعال، اما بارش حجیم برف در مناطق کوهستانی کشور و بالاخص بارش استثنائی و حجیم یک متری برف سال گذشته در خلخال را می توان از جمله اتفاقاتی دانست که در زمره بلایای طبیعی قرار می گیرند.

بارش یک متری برف خلخال در ۲۲ بهمن ۹۸ ( به استناد آمار رسمی اداره کل هواشناسی استان) در حالی رقم خورد که در همان بازه زمانی، سایر مناطق استان حداکثر ۳۵ سانتیمتر بارش برف داشتند. و این یعنی شرایط عادی نبود و همه اهالی خلخال این مشکلات را با پوست و گوشت و استخوان لمس کردند و اگر نبود کمک‌رسانی اکیپ‌های برفروبی سایر مناطق استان و تجهیزات بخش خصوصی و اگر مسدودی روستاها و معابر شهری طولانی‌تر میشد، باید شاهد اتفاقات بدتری هم می‌بودیم.

با توجه به بارش‌های مکرر برف حجیم در خلخال، راه کاهش اثر این بلای طبیعی، تجهیز خارج از نوبت شهرداری و راهداری خلخال به دستگاه‌های پیشرفته و نو برفروبی است که بتوانند در همان ساعات اولیه، شریان‌های اصلی و حیاتی را در کوتاهترین زمان ممکن برفروبی و بازگشایی کنند.

فرماندار محترم، نماینده معزز، استاندار و سایر مسئولین گرامی استانی و کشوری، اتفاق سال گذشته خلخال قابل تکرار است، لطفا از هم اکنون به فکر باشید.

راستی چه خبر از وعده اعتبارات ویژه دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بحران برف بهمن ۹۸ خلخال ؟

 

 http://up.khalkhalim.com/uploads/160896926312131.jpg

نقشه بارش برف در ۲۲ بهمن سال 1398 و مقایسه آن با میزان بارش سایر نقاط استان که فاحش است

خلخال : 77 سانتیمتر
مجره : ۱۳۰ سانتیمتر !
اردبیل : 23 سانتیمتر و ...

مطالب مرتبط :
نوبخت: اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف در خلخال تامین می‌شود (25 بهمن 98)

استاندار: ۱۵۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات ناشی از بحران برف خلخال تخصیص یافت (26 بهمن 98)

استاندار: اعتبارات بحران برف خلخال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت (27 بهمن 98)

شورای شهر خلخال: از اعتبار ویژه بحران برف، ریالی عاید شهرداری خلخال نشده است (شهریور 99)

شورای شهر خلخال: وعده‌های بحران برف خلخال عملی نشده است (شهریور 99)

دادستان خلخال : اعتبارات مقابله با بحران برف خلخال تامین شود (آذر 99)

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f2838

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: