رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: مقدار بارندگی‌های سال زراعی امسال در این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خلخالیم، غلامرضا گلمرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارش‌های سال زراعی گذشته ۵۰۶.۷ میلیمتر به ثبت رسیده است و این در حالی است که  در سال زراعی جاری این مقدار به ۳۱۹.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت نرمال ۱۴ درصد می‌باشد.

وی از کاهش ۷۷ درصدی بارندگی‌های نیمه نخست امسال در مقایسه با بارندگی‌های مشابه پارسال خبرداد و اظهارکرد: مجموع بارندگی‌های امسال این شهرستان ۷۲.۳ میلیمتر بوده و این مقدار پارسال ۳۰۹.۸ میلیمتر به ثبت رسیده است.

گلمرادی بیان کرد: کاهش ۷۷ درصدی بارندگی ها در خلخال وضعیت بسیار وخیمی را از نظر منابع آبی سطحی برای شهرستان رقم زده وموجب خشک شدن آب رودخانه‌های فصلی و چشمه‌ها در بیشتر مناطق این شهرستان شده است.

وی افزود: در کنار بروز مشکل کم‌آبی در شهرستان، افزایش ۲.۵ درجه‌ای متوسط دمای هوای خلخال در ۶ ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته بحران خشکسالی در این منطقه را تشدید کرده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال اظهارکرد: میزان میانگین افزایش دما در نیمه نخست امسال نسبت به دوره آماری ۳۵ ساله این شهرستان نیز ۲.۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ebe9d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: