رئیس هواشناسی خلخال گفت: مجموع بارندگی‌های برف و باران ۱۹ روز اسفند ماه امسال این شهرستان ۶۴ درصد در مقایسه با بارش‌های زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، غلامرضا گلمرادی افزود: مجموع بارندگی‌های ۱۹ روز  اسفند ماه سال گذشته خلخال ۳۲/۲ میلی‌متر به ثبت رسیده که  این میزان در زمان مشابه سال جاری با ۶۴ درصد افزایش به ۵۲/۷ میلیمتر رسیده است.

رئیس هواشناسی خلخال همچنین از بارش ۱۶/۷ میلیمتر باران در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز در سطح شهر خلخال خبر داد و گفت: بارندگی‌های امروز و شب گذشته در مناطق مرتفع ،کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان بصورت برف گزارش می‌شود .

گلمرادی اظهار کرد: گزارش های دریافتی از ایستگاه های باران سنجی این شهرستان حاکی از تفاوت میزان بارندگی‌های شب گذشته و امروز در سطح مناطق مختلف خلخال است .

وی اظهار کرد: در حالی که بیشترین میزان بارندگی با ۶۰ میلیمتر از ایستگاه باران سنجی شهر کلور مرکز بخش شاهرود به ثبت رسیده است ،ایستگاه باران سنجی روستای هدف گردشگری نمهیل در حاشیه رودخانه قزل اوزن واقع در بخش خورش رستم خلخال با یک میلیمتر باران کمترین میزان بارندگی  را در بین ایستگاه های یازده گانه بارن سنجی این منطقه به خود اختصاص داده است .

 گلمرادی با اشاره به اینکه بارندگی‌های مناسب دو ماه و ۱۹ روز از فصل زمستان امسال بخشی از کمبود بارندگی سه فصل قبل سال ۱۴۰۰ را جبران کرده است، افزود: مجموع میزان بارش‌های پاییز سال گذشته خلخال ۱۵۵ میلیمتر بثبت شده است که در سه ماهه پاییز جاری این مقدار به ۷۹ میلیمتر کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: مجموع بارندگی سال گذشته خلخال ۵۵۷/۱ میلیمتر در این اداره به ثبت رسیده و این در حالی است که جمع کل بارندگی‌های برف و باران ۱۱ ماه و ۱۹ روز امسال ۳۲۳/۵ میلیمتر بوده است .

رییس اداره هواشناسی خلخال  از ادامه ناپایداری هوا و تداوم بارش های برف و باران در شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان در روزهای آینده خبر داد و گفت:هم اکنون رطوبت هوای این شهر ۹۰ درصد و بارندگیها تا پایان روز یک شنبه هفته اینده پیش بینی می شود .

وی با بیان اینکه فعالیت موج بارش زا در منطقه هوای شهر خلخال رو به افزایش گذاشته است، گفت: در حالی که دمای هوای صبح روز گذشته این شهر یک درجه زیر صفر به ثبت رسیده است حداقل دمای صبح امروز خلخال به ۳/۴ درجه رسید که در مقایسه با روز گذشته ۴/۴ درجه افزایش نشان می دهد .

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: میانگین بارندگی سالانه خلخال در بلند مدت ۳۰ ساله ۳۷۲ میلیمتر است که امسال تا به امروز ۳۲۳/۵ میلی‌متر از آن محقق شده و تا پایان زمستان امسال و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ادامه روند بارندگی در اسفند امسال به آمار بارندگی میانگین بلند مدت این شهرستان تا پایان سال دست خواهیم یافت.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d2770

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
  

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: