رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: بررسی روند بارش استان در خرداد ماه 1401 حاکی از کاهش بارش استان نسبت به دوره گذشته می‎‎‎‎‎‎باشد بطوریکه بیشترین بارش تجمعی ماهانه در شمال استان و کمترین بارش نیز در خلخال دریافت گردید.

 غلامرضا گلمرادی در گفتگو با خلخالیم افزود: در حالیکه میزان بارندگی خرداد ماه سال گذشته شهرستان خلخال 17/1 میلیمتر در اداره هواشناسی این شهرستان به ثبت رسیده است، این میزان با 95 درصد کاهش در پایان خرداد ماه امسال  0/9 میلیمتر رسید.

وی اظهار کرد: بررسی و تحلیل داده‎‎‎‎‎‎‎‎‎های دریافتی از ایستگاه‎‎‎‎‎های هواشناسی استان حاکی از کاهش بارش 32 تا 97 درصدی در تمام مناطق استان می‎‎‎‎‎‎باشد که بیشترین کاهش در شهرستان خلخال به ثبت رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال تصریح کرد: با توجه به میانگین خرداد ماه سال در بلند مدت این شهر که 27/9 میلیمتر است میزان بارندگی خرداد ماه امسال خلخال در مقایسه با میزان بلند مدت 35 ساله این شهر نیز 97 درصد کاهش را نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه پهنه‎‎‎‎‎‎‎بندی اختلاف بارش تجمعی خرداد ماه 1401 با بلند مدت تمام مناطق استان در مقایسه با بلند مدت با کاهش بارش مواجه می‎‎‎‎‎باشند که بیشترین کاهش مربوط به جنوب استان، شهرستان خلخال است.

گلمرادی گفت: از نظر دمایی نیز خرداد ماه سال جاری مناطق جنوبی استان ( کوثر و خلخال) به ترتیب 1/4 و 1/2 درجه سلسیوس افزایش دما نسبت به دوره بلند مدت داشتند.

وی افزود: بررسی داده‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بادسنجی نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد طی خرداد ماه باد غالب در خلخال با 16 درصد وقوع در ماه از سمت شرق و جنوب شرقی وزیده است و حداکثر سرعت باد در این ماه 260 درجه با سرعت 14 متر بر ثانیه به ثبت رسیده است.

وی همچنین اظهار داشت:  بر اساس پهنه‎‎‎‎‎‎‎بندی خشکسالی هواشناسی مطابق با SPEI برای دوره سه ماهه تا خرداد ماه 1401 مناطق شمالی شهرستان خلخال در وضعیت نرمال بوده و بخش‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی از مناطق جنوبی خشکسالی خفیف تا متوسط را تجربه کرده است.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e6dca

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: