اخبار شهرستان کوثر

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر از شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز میراث‌ فرهنگی در بخش فیروز از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، جهانگیر شهبازی  اظهار کرد: این افراد که اقدام به حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای بخش فیروز شهرستان کوثر کرده‌ بودند، با هوشیاری عوامل انتظامی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کوثر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی افزود: با توجه به همکاری نزدیک و تعامل مناسبی که بین این اداره با عوامل انتظامی در سطح شهرستان وجود دارد، اجازه هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی به غارتگران مواریث فرهنگی شهرستان داده نخواهد شد و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر بیان کرد: تلاش می‌شود ضمن تقویت همکاری با نیروی انتظامی و جلب مشارکت مردمی از آثار باستانی و تاریخی شهرستان حفاظت کنیم و انتظار می‌رود مردم نیز موارد حفاری میراث فرهنگی را جهت رسیدگی در اسرع وقت گزارش دهند.

در مجموع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی از استان اردبیل در فهرست اثرهای ملی ثبت شده که از این میان حدود ۷۰ اثر مربوط به شهرستان کوثر است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f963b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: