اخبار شهرستان کوثر

 پنج طرح گردشگری کشاورزی در گرامیداشت هفته دولت در شهرستان کوثر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کوثر گفت: این طرح‌ها شامل تعداد پنج طرح با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر می‌باشد.

جهانگیر شهبازی افزود: با توجه به اینکه تمامی امور واحدهای گردشگری کشاورزی به شهرستان‌ها تفویض شده لذا همین موضوع باعث تسریع در امور شده و شاهد توسعه قابل توجهی در این زمینه هستیم.

وی اظهارکرد: هم‌اکنون تعداد سه پرونده در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان نیز در دست بررسی داریم که با طی مراحل قانونی و در کوتاه‌ترین زمان مجوز آنها صادر خواهد شد تا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر همچنین گفت: شهر تاریخی فیروزآباد با آثاری چون قیز کورپوسی، پل فیروزآباد، قلاع متعدد و واقع شدن در تلاقی شاهراه ارتباطی قفقاز و ابریشم قابلیت تبدیل به پایگاه ملی را دارد.

وی بیان کرد: در راستای معرفی و حفظ و مرمت آثار تاریخی شهرستان کوثر و جایگاه تاریخی و کهن منطقه فیروزآباد یکی از آثار تاریخی منطقه  فیروزآباد به عنوان پایگاه ملی معرفی می‌شود.

وی افزود: «با توجه به وجود آثار متعدد تاریخی در فیروزآباد کوثر و همچنین وجود رودخانه تمدن‌ساز قزل‌اوزن این منطقه با محوریت یکی از آثار به عنوان پایگاه ملی تعریف خواهد شد.

او ادامه داد: بر این اساس با عملیاتی شدن این مهم و با استفاده از این ظرفیت اقدام لازم برای مرمت، حفاظت و معرفی آثار موجود در سطح شهرستان تسریع خواهد شد که تلاش می‌کنیم تا مقدمات لازم برای این امر را فراهم آوریم.

شهبازی بیان کرد: واقع شدن  منطقه مذکور در مسیر گردشگری تهران-سرچم-اردبیل فرصت توسعه گردشگری منطقه را نیز فراهم ساخته و با این اقدام زنجیره گردشگری شهرستان کوثر تکمیل خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰ اثر از شهرستان کوثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که نشان از تمدن کهن و دیرپای منطقه دارد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b511e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: