اخبار بخش مرکزی شهرستان خلخال

رئیس جهادکشاورزی خلخال گفت: کشت اراضی شیبدار ضمن رونق بخش کشاورزی، موجب رونق اقتصادی در شهرستان می‌شود که بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش خلخالیم، محمد شادخاطر اظهار داشت: احداث باغات دیم در اراضی شیبدار از جمله روش‌های کاربردی و بهبود معیشت روستاییان در کوتاه مدت به شمار می‌رود و لذا احداث باغ‌های دیم و توسعه گیاهان دارویی در اراضی شیبدار از طرح‌های مهم و اولویت دار جهاد کشاورزی در حوزه باغبانی در خلخال به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بخش‎‎‎‎‎‎‎‎های عمده اراضی خلخال گرچه ممکن است از بارندگی خوبی برخوردار باشد ولی به دلیل شیب زیاد (بالاتر از 12 درصد)، خاک نسبتا نامناسب از شرایط مناسبی جهت کشت زراعی نمی‎‎‎‎‎باشند، لذا ارائه روش‎‎‎‎‎های مناسب جهت بهره‎‎‎‎‎‎برداری مناسب از این اراضی و بهبود معیشت مردم ضروری بنظر می‎‎‎‎‎‎‎‎رسد؛ از این‎‎‎‎‎‎‎‎‎رو توسعه باغات روی این اراضی می‎‎‎تواند جایگزین مناسبی بدین منظور باشد.

شادخاطر با بیان اینکه بسیاری از گونه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و ارقام قابلیت شیب در اراضی شیبدار را دارند، افزود: برتری انتخاب با گونه‎‎‎‎‎هایی است که ضمن سازگاری کامل با اقلیم، باعث ارتقا درآمد کشاورزان نیز بشود که از جمله آن‎‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎‎‎توان به بادام، سنجد، انواع گیاهان دارویی و غیره اشاره کرد.

وی تصریح کرد: احداث باغات دیم علاوه‎‎‎‎‎‎‎بر  اینکه پایداری تولید را به دنبال دارد باعث حفاظت از منابع آب و خاک نیز می‎‎‎‎‎‎شوند؛ لذا تمامی علاقمندان، بهره‎‎‎‎‎‎‎برداران و کشاورزانی که زمین‎‎‎‎‎‎های شیبدار و کم بازده در اختیار دارند، می‎‎‎‎‎‎‎توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی در هشجین، برندق، حومه مرکزی، شال و کلور در این زمینه تشکیل پرونده بدهند.

خبرنگار: یوسف یعقوبی
انتشار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c928b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: