سازمان جهانی هواشناسی "خط مقدم اقدام اقلیمی" را به عنوان شعار امسال روز جهانی هواشناسی در 23 مارس 2024 میلادی اعلام کرد.

به گزارش خلخالیم، تغییرات اقلیمی دیگر تهدیدی دور و غیرقابل لمس نیست؛ آثار آن اکنون قابل مشاهده و در صورتی که بدون توجه رها شود، پیامدهای آن فاجعه‌بار خواهد بود.

روز جهانی هواشناسی امسال با شعار "در خط مقدم اقدام اقلیمی"، به ما یادآوری می‌کند که هرکدام از ما نقشی در مبارزه با این بحران جهانی داریم، هدف سیزدهم توسعه پایدار، تعهد ما را به اقدام فوری و جدی در مواجهه با تغییرات اقلیمی تایید می‌کند و بر اهمیت همگامی پیشرفت در این زمینه با سایر اهداف توسعه پایدار تاکید دارد.

فعالیت‌های جامعه جهانی WMO (سازمان هواشناسی جهانی) در قلب این مبارزه قرار دارند. تلاش‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف، از کاهش گرسنگی و فقر گرفته تا بهبود سلامت و رفاه، تضمین آب سالم و انرژی پاک، حفاظت از حیات در زیر آب و روی زمین و افزایش تاب‌آوری شهرها و جوامع، حیاتی است.

پیش‌بینی‌های دقیق آب‌وهوایی و اقلیمی، امکان‌پذیر کردن افزایش تولید مواد غذایی و نزدیک شدن به هدف از بین بردن گرسنگی، درک و مدیریت بیماری‌های حساس به اقلیم، و فراهم آوردن سیستم‌های هشدار اولیه برای کمک به مردم در آمادگی و محدود کردن تاثیرات شرایط جوی افراطی، کمک‌های بزرگی به بهبود زندگی مردم می‌کند.

سازمان جهانی هواشناسی(WMO) به همراه شریکان خود، در تلاش است تا با پیشبرد دانش ما در مورد سیستم زمین، نظارت بر وضعیت اقلیم و منابع آب، فراهم کردن اطلاعات علمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، و ارائه خدمات پیش‌بینی و هشدار اولیه، به سازگاری با تغییرات اقلیمی کمک کند.

علم، نقش اصلی در یافتن راه‌حل‌های بلندمدت دارد و اتحاد جهانی در پیشرفت علمی می‌تواند به ما در دستیابی به یک جهان ایمن‌تر و مقاوم‌تر برای نسل‌های آینده کمک کند.

در این روز مهم، WMO و جامعه جهانی قدم در مسیر همکاری و نوآوری می‌گذارند تا به چالش‌های پیش رو با تخصص جمعی خود غلبه کنند و به چشم‌انداز مشترک خود برای آینده‌ای بهتر دست یابند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a4b99

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 


 
 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: