کودک و نوجوان

معرفی کتاب

کتاب «بابک و آسانسور» ، به نویسندگی مهناز فخر موسوی، و تصویرگری مهشید رجائی از انتشارات بلاغ خلخال منتشر شد.

فاطمه غلامی از آموزگاران خوش‌نام مدرسه رقیه روستای لرد از توابع بخش شاهرود شهرستان خلخال با هزینه شخصی خود اقدام به تهیه سه دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان خود کرد

ویدئو :

یکی از دغدغه‌های اساسی زندگی امروز، فقر حرکتی کودکان است که تبعات جسمانی، روانی و اجتماعی زیادی را در پی دارد

کودکان و نوجوانان روستای طولاش، ناامید از وعده بی سرانجام مسئولان رفاه زده و سرخورده از نشاط و شادابی حاصل از تکمیل ورزشگاهی که حدود ۱۵ سال پیش وعده افتتاحش داده شده بود، در سایه سقفی که رو به فرسودگی دارد، به فضای مجازی و رخدادهای فرحبخش احتمالی اش روی آورده اند.

پادکست

انشای صوتی مونا یغموریان، دانش آموز پایه نهم مدرسه فاطمیه شهر خلخال

رییس کمیته ملی توسعه فعالیت بدنی کودکان :

صالح رفیعی، رییس کمیته ملی توسعه فعالیت بدنی کودکان ضمن تشریح مواردی که از طریق آن می توان میزان تحرک و فعالیت بدنی کودکان را در خانه افزایش داد، گفت: باید بدانیم که خطر ابتلا به عفونت در افراد کم تحرک ۲ تا سه برابر سایر افراد پیش بینی شده است.

میراث معنوی خلخال:

در زمان‌های نه چندان دور که تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته، به این سرعت همه گیر نشده بود، مردم خلخال اعم از اهالی شریف شهر و روستاها، با برگزاری آیین‌هایی شاد که برگرفته از سنت‌های گذشتگان بود، به استقبال نوروز می رفتند

صدای مخاطبان :

اهالی روستای طویستان با ارسال پیام زیر به خلخالیم، خواستار رسیدگی به وضعیت شبکه دیجیتال و اینترنت روستا شدند :

مدیر شبکه آموزش سیما:

مدیر شبکه آموزش گفت: آموزش‌های دانش‌آموزان تا خرداد ادامه می یابد. دانش آموزان می‌توانند سؤالات خود را از سرشماره اعلامی به صورت برخط بپرسند و از دوشنبه «نرم افزار هفت» آماده می‌شود.

اخبار جوانه‌ها:

به گزارش خلخالیم هفته های آخر بهمن ماه امسال شاهد  برف و کولاک در خلخال بودیم که باعث شد علاوه بر بسته شدن جاده‌های بین راهی عبور و مرور داخل شهر هم با مشکل مواجه شود .

یادداشت سردبیر :

خلخالیم؛ مسعود شیرعلی‌پور / زبان مادری هویت انسان را شکل می دهد و کودکی که با زبان مادری بزرگ می شود، میتواند میراثدار هویت، آداب و رسوم و سنن قدیمی منطقه جغرافیایی خود باشد و به راحتی در دام فرهنگ های بیگانه نیافتد.