به گزارش خلخالیم، خانم مظفری در جمع معلمان و اولیای دانش آموزان هشجین گفت : پرورش، فرآیند تقویت و حمایت از پیشرفت فیزیکی و عاطفی و فکری کودک از نوزادی تا بزرگسالی است و به جنبه های رشد و تربیت کودک منهای رابطه‌ی ژنتیکی با پدر و مادر توجه دارد.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدرس دانشگاه طی این جلسه که با موضوع شیوه های فرزندپروری و مهارتهای زندگی تشکیل شده بود، با اشاره به این موضوع که تربیت از زمان بسته شدن نطفه شروع و ۵ سال اول بیشتر درک میشود، افزود: اساسی ترین نیاز کودک نیاز فیزیولوژیک است ولی تنها عامل مهم نیست، بلکه در کنار این نیاز باید کودک به لحاظ عاطفی و فکری و اجتماعی نیز تقویت شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امروزه مهمترین و پرچالش ترین بحث خانواده ها موضوع تربیت فرزندان است افزود: علت بروز مشکلات رفتاری کودکان ناشی از خصوصیات ارثی کودکان و محیط خانواده و جامعه است و راهکار آن را در برقراری ارتباط مثبت و قوی با کودکان دانست که نتیجه آن پرورش کودکانی با اعتماد به نفس بالاست.

مظفری همچنین به ۴ نوع سبک فرزند پروری (مستبد _ طرد کننده_سهل گیر و مقتدرانه ) اشاره کرده و گفت: مهمترین سبک فرزند پروری سبک مقتدرانه است که علیرغم کنترل زیاد، محبت زیاد را هم شامل می‌شود و به دو قانون طلایی در سبک فرزند پروری اشاره کرد و ادامه داد که اگر به رفتارهای مناسب کودک پاداش داده شود و در مقابل برای رفتارهای نامناسب، بازخورد مناسب صورت گیرد فرزندانی با روحیه اجتماعی بالا خواهیم داشت.

وی در پایان با تاکید جدی بر این نکته که مقایسه، بدترین نوع تربیت است، افزود: با شناخت و یادگیری مهارتهای زندگی از جمله خودآگاهی ،حل مسئله، تصمیم گیری ... و شناخت نقاط قوت و ضعف خود میتوان در آینده فرزندانی با تفکر انتقادی بالا و مسئولیت پذیر تربیت کرد.

  خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: