مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل گفت: بالا بردن آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای جامعه از مهمترین راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل در استان است و رسالت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی در این زمینه پررنگ‌تر است.

به گزارش خلخالیم، علیرضا علیپور در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال اظهار داشت: به دنبال حمله سایبری و اختلال در نظام کارت الکترونیکی سوخت، استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در حل این مشکل بود.

وی بیان کرد: فعالیت این مجموعه از سال 91 در اردبیل آغاز شده است و با توجه به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی، مهم‌ترین و عمده‌ترین تهدید، تهدید سایبری است که دشمن از طریق حملات هوشمندانه در حال انجام این کار است و تلاشمان بر این است تا شیوه جنگ نظامی که در این شرایط تغییر پیدا کرده پدافند غیرعامل را به عنوان مؤثرترین راهکار در پیشگیری از حملات سایبری مورد توجه قرار دهیم.

وی در خصوص اختلال در سیستم هوشمند جایگاه‌های سوخت کشور گفت: در استان اردبیل نیز 75 جایگاه دچار اختلال شدند که خوشبختانه ۱۴ جایگاه در کمتر از ۲ ساعت به روال عادی عرضه سوخت با کارت بنزین بازگشته و مابقی جایگاه‌ها نیز در کمتر از ۳ تا ۴ روز به فعالیت عادی خود برگشتند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل با اشاره به وجود 3 انبار نفتی در اردبیل و خلخال و پارس‎‎‎‎‎‎آباد افزود: با انجام اقدامات صورت گرفته هیچگونه مشکلی در تامین انرژی موردنیاز مردم از جمله گاز و سوخت مایع نفتی در مواقع بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی در استان وجود نخواهد داشت و در صورت بروز هرگونه مشکل در خط لوله انتقال مواد سوختی به استان اردبیل، این استان ظرفیت تامین سوخت 40 روزه مردم با بهره‌مندی از انبارهای ذخیره سوخت را دارد.

وی افزود: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل شاهد برگزاری مانور قطعی برق در 9 مرکز حساس استان به مدت 20 دقیقه بودیم تا آمادگی آن‎‎‎‎‎ها را در اتصال به ژنراتور و تأمین برق اضطراری مورد ارزیابی قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه 14 کارگروه‌ در شورای پدافند غیرعامل استان فعال بوده، افزود: لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه‌های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کند.

علیپور با اشاره به اهمیت تامین اقلام ضروری مردم عنوان کرد: اقلام ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به مقدار کافی تامین و هیچ نگرانی در زمینه توزیع اقلام اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه احتمال قطعی گاز در زمستان وجود دارد از تمامی نهادها خواست تا مصرف انرژی را به صورت مطمئن تامین کنیم تا خللی اتفاق نیوفتد و بتوانیم تولید پایداری در زمستان داشته باشیم.

 علیرضا علیپور رئیس پدافند غیرعامل استان اردبیل نیز گسترش شبکه‌های رابطین پدافند غیرعامل در استان اردبیل را مستلزم همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست.

 لازم به ذکر است که: سازمان پدافند غیر عامل به عنوان دبیر خانه عمل می‌کند و در استان، استاندار رئیس شورای پدافند غیر عامل است در شهرستان‌ها هم فرماندارها به عنوان رئیس شهری پدافند غیر عامل حضور دارند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f89dc

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: