مدیرکل پست استان از اجرای طرح GNAF در خلخال خبر داد. GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معني «پايگاه نشاني استاندارد مكان محور» است كه امكان بررسي و صحت‌سنجي يك نشاني فيزيكي به همراه موقعيت و مختصات جغرافيايي آن را در كشور مقدور مي‌سازد.

به گزارش خلخالیم،  مهران ناظر در جلسه بررسی مشکلات ارتباطات پستی و مخابراتی شهرستان خلخال اظهار داشت: برای افزایش سرعت پیشرفت و روند این طرح همکاری شهرداری‌های این شهرستان برای نصب و راه‌اندازی پلاک‌های کد پستی هوشمند ضرورت دارد.

وی افزود: ارائه خدمات هوشمند، بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره وری بنگاه‌های اقتصادی در گرو اجرای طرح "نشانی استاندارد ملی مکان محور" موسوم به جی ان ای اف (GNAF) است ولی اجرای این طرح در خلخال به پیش نیازهایی مثل پلاک کوبی قطعات مسکونی توسط شهرداری نیاز دارد.

مدیرکل پست استان بیان کرد: این طرح ملی یکی از زیرساخت‌های مهم شهر هوشمند است و پس از اینکه اطلاعات هر شهرستان جمع آوری و به روز شود، کد پستی هوشمند و پلاک نوسازی تولید شده و در سر درب منازل نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله مزایای این طرح می‌توان به کاهش مراجعات مردم به سازمان‌ها، کاهش زمان پاسخ‌گویی به استعلامات شهروندان و روستاییان،کاهش سرگردانی و معطلی ارباب رجوع در فرآینداستعلام و پاسخ آن، تبادل اینترنتی اطلاعات به جای تبادل دستی و از بین بردن مکاتبات فیزیکی به ‌خاطر کاغذی بودن اشاره کرد.

 تغییر شیوه «سرشماری» جدید سال ۱۴۰۵

مهران ناظر در تشریح روند اجرای سرشماری سال ۱۴۰۵ گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در 1405 بر اساس داده‌های پایگاه‌های اطلاعاتی و بدون مراجعه به درب منازل مردم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها، کاهش بار پاسخگویی برای مردم بدلیل مراجعه مکرر توسط ماموران آمارگیری، افزایش سرعت، کاهش زمان و تولید انتشار آمارها و افزایش کیفی آمارها به عنوان مزایای این روش محقق می‌شود.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/aa889

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: