معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و موادغذایی و به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و موادغذایی است.

به گزارش خلخالیم،  عبدالله درگاهی اظهار داشت: این طرح از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه سال 1403 با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه های آبرسانی با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیراداری و روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح سلامت نوروزی جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است، افزود: ارکان اصلی برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان شامل سه محور هماهنگی و مشارکت های درون بخشی و بین بخشی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی،پایش، نظارت، بازرسی و گزارش دهی است.

درگاهی ادامه داد: در این طرح تعداد 7 تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند که شامل 12 نفر از همکاران بهداشت محیط در شهرستان خلخال است.

وی تصریح کرد: در این طرح، بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، منابع و مخازن تأمین آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی انجام می‌شود.

درگاهی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ داخلی ۲ تماس گرفته و مشکل بهداشتی خود را مطرح کنند.

لازم به ذکر است: اجرای مانور برنامه بسیج سلامت نوروزی و رمضان در خلخال دیروز ۱4 اسفند برگزار شد و این اقدام یکی از مهمترین برنامه‌های سلامت محیط است که با اجرای آن اهمیت بهداشت، سلامت و امنیت غذایی بیشتر به عموم مردم آموزش داده می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e249d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: