رئیس دادگستری خلخال گفت: زمینه تولید حداقل ۲۰ نوع دارو در نخستین شرکت دانش بنیان و کارخانه تولید دارو در این شهرستان فراهم می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا آرش جعفری روز پنجشنبه در بازدید از شرکت دانش بنیان رهنو زیست خلخال افزود: هم اکنون این شرکت و کارخانه داروسازی با مشکلاتی مواجه است که تلاش می‌کنیم با حمایت‌های قضایی و رفع موانع تولید راه را برای دستیابی به اهداف این کارخانه که رسیدن به تولید حداقل ۲۰ نوع دارو در این محل است، هموار شود.

رئیس دادگستری خلخال با اعلام آمادگی جهت هرگونه حمایت قضایی از سرمایه‌گذار شرکت دانش بنیان رهنو زیست خلخال اظهار کرد: در کنار تلاش برای حل مشکل پرداخت اقساط معوق بانکی سرمایه‌گذار با استفاده از راهکارهای قانونی، از مسئولین اجرایی شهرستان نیز انتظار می‌رود نسبت به بهسازی راه دسترسی کارخانه و همچنین تسریع در گازرسانی به این شرکت اقدام کنند.

همچنین در این بازدید مظفر رضایی دادستان عمومی و انقلاب خلخال با تاکید بر لزوم حمایت‌ از شرکت‌های دانش بنیان، آمادگی دفتر دادستانی این شهرستان را برای هرگونه حمایت قضایی جهت رفع موانع تولید شرکت دانش بنیان رهنوزیست خلخال اعلام کرد.

به گفته مدیر شرکت دانش بنیان رهنو زیست خلخال، این شرکت در طول یک سال احداث شده و با خرید ماشین آلات مورد نیاز تجهیز و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

محمد قربانی با بیان اینکه برای راه اندازی و تجهیز کارخانه داروسازی خلخال تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: از این مبلغ تنها ۲۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی در اختیار این شرکت دانش بنیان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت به علت طولانی شدن و زمانبر بودن دریافت مجوزهای تولید انواع دارو در این شرکت و عقد قرارداد با داروخانه‌ها، هم اکنون شرکت با مشکل جدی نقدینگی و پرداخت تسهیلات بانکی مواجه شده است.

قربانی گفت: در صورت رفع موانع مالی و دریافت مجوز تولید انواع دارو این شرکت قادر به تولید ۲۰ نوع دارو و ارائه آن به داروخانه‌ها خواهد شد.

مدیر شرکت دانش بنیان رهنو زیست خلخال افزود: هم اکنون مواد اولیه هیدروکسی آپاتیت و تنها تولیدی این کارخانه که در تولید لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین خمیر دندان کاربرد دارد، از طریق جمع آوری ضایعات و استخوان‌های جمع آوری شده از قصابی‌های خلخال تامین می‌شود.

او اضافه کرد :هم اکنون ۱۰ نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند که با صدور مجوزها و رفع موانع مالی این تعداد به سه برابر قابل افزایش است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f2a6a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: