رئیس اداره راهداری تالش معتقد است شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم، وجود رطوبت بالا و بارش‌های مستمر در طول سال، گردشگرپذیر بودن محور و تردد بی وقفه و بی شمار کامیون‌های حامل مصالح سنگی با تناژ و تعداد بالا از شهرستان خلخال به شهرستانهای استان گیلان، از عوامل اصلی تخریب جاده اسالم به خلخال است.

کانال اطلاع رسانی «صریح خبر» شهرستان تالش با انتشار یادداشتی تحت عنوان «جاده اسالم به خلخال را کسی نمی بیند؟»، به انتقاد از وضعیت نا مناسب این جاده پرداخت. و در ادامه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش جوابیه ای ارسال و توسط این کانال منتشر شد.

توجه شما مخاطبان گرامی خلخالیم را به متن یادداشت کانال صریح خبر و جوابیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش جلب میکنیم:

 

جاده اسالم به خلخال را کسی نمی بیند؟

به گزارش صریح خبر جاده های شهرستان تالش وضعیت خوبی ندارند، از نبود نور در جاده کمربندی اسالم و چاله های سطح شهر که بگذریم ،وضعیت اسفناک جاده ییلاقی اسالم به خلخال تعجب همگان را بر می انگیزد.

مگر میشود جاده به این مهمی با این وضعیت رها شده باشد؟ اصلا چیزی که از آن باقی مانده است شبیه جاده است؟!

نبود نور و خط کشی با وجود پیچ و مه گرفتگی، خود می‌تواند عامل تصادفات مرگبار باشد حالا به این اضافه کنید وضعیت آسفالت مفتضح را!!

امکان ندارد کسی از  جاده اسالم به خلخال  عبور کند و با ماشین سالم به مقصد برسد!!! چاله های بزرگ که باید گفت گودالی عمیق، دست اندازهای بسیار زیاد که سرنشینان خودرو را به بالا و پایین پرت می‌کند.

حتما در پاسخ گفته می‌شود اعتبار نیست یا قبلا روکش شده است اما واقعاً این چه روکشی بوده که مدت زیادی دوام نیاورده است، اصلا مشکل همین جاست که کسی به پروژه اجرا شده توسط پیمانکار نظارت ندارد و  پیمانکار نیز مسئولیتی در این خصوص ندارد!!

 

و اما جوابیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تالش :

جوابیه

با سلام و تشکر از رسانه مردمی صریح خبر در خصوص انعکاس دغدغه های به حق مردم شریف در ارتباط مشکلات حوزه نگهداری راههای شهرستان علی الخصوص محور اسالم به خلخال به استحضار مردم عزیز منطقه و شهرستان تالش می رساند تنوع و گستردگی شبکه راههای شهرستان تالش، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر شهرستان ، وجود رطوبت بالا و بارشهای مستمر در طول سال، گردشگرپذیر بودن محور و شهرستان و تردد بی وقفه و بی شمار کامیونهای حامل مصالح سنگی با تناژ و تعداد بالا از شهرستان خلخال به شهرستانهای استان گیلان موجبات تسریع آسیب به راهها بویژه محورهای کوهستانی و برفگیر شهرستان می گردد که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری در بخش نگهداری راهها و تاسیسات جانبی راهها را بیش از پیش نمایان می سازد.

محور اسالم به خلخال به طول ۷۰ کیلومتر جزو محورهای فرعی مهم، کوهستانی و گردشگر پذیر شهرستان تالش است  که همه ساله در کنار استقبال زیاد گردشگران از طبیعت بکر و جاده رویایی این منطقه ،تردد زیادی را در این محور کوهستانی صعب العبور و برفگیر شاهد هستیم که این موارد در کنار بارشهای متعدد باران شدید، برف و کولاک ، سقوط بهمن حساسیت عملیات اضطراری راهداری را در این محور و سایر نقاط کوهستانی و صعب العبور شهرستان چند برابر می کند.

۴۷ کیلومتر از محور مذکور در حوزه استحفاظی شهرستان تالش واقع شده است و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تالش  همه ساله جهت نگهداری و حفظ و حراست از محورهای اصلی ، فرعی و روستایی شهرستان با الویت بندی راههای شریانی ، اصلی ، فرعی و روستایی اقداماتی را به مرحله اجرا در می آورد که برای نمونه اهم اقداماتی که در محور اسالم به خلخال طی سال گذشته لغایت تاکنون صورت پذیرفته بدین شرح است : اجرای روکش آسفالت به طول ۸ کیلومتر ، اجرای آسفالت رگلاژی به طول ۴ کیلومتر،خط کشی محور در مقاطع قابلیت خط کشی  به طول  ۶۸ کیلومتر در چند مرحله، احداث دیوار ضامن و حائل حاشیه جاده در سه مقطع به طول حدود ۱۲۰ متر ،  نصب و استاندارد سازی علائم راهنمایی و رانندگی در طول ۱۸ کیلومتر ، لگه گیری آسفالت گرم ۴۵۰ تن، لکه گیری آسفالت سرد ۱۲ تن ، ریزش برداری بیش از ۱۰۰۰ متر مکعب، پاکسازی قنو به طول ۸۰ کیلومتر در چند مرحله، برفروبی همزمان بارش برف و ناشی از کولاک و سقوط بهمن بیش از یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب، نمک پاشی بیش از ۶۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک.

و اما در خصوص مشکل مطروحه نیز به اطلاع می رساند  قسمتهایی از محور اسالم به خلخال حدفاصل روستای ورگه دره تا پیچ بزرگ که به جهت انجام عملیات راهداری زمستانی(برفروبی و نمک پاشی) مداوم محور طی فصل راهداری زمستانی گذشته و تردد بی وفقه و بی شمار کامیونهای حامل مصالح سنگی با تناژ بالا بطور طبیعی دچار خرابی هایی گردیده که علی رغم تلاشهای مداوم  بعمل آمده از سوی راهداران پرتلاش شهرستان در راستای ترمیم ولکه گیری اضطراری آن نقاط توسط آسفالت گرم ، سرد و ... ولی به علت برودت بالای هوا طی عملیات راهداری زمستانی، شرایط نامساعد جوی آن زمان و تردد بیش از اندازه کامیون های حامل مصالح سنگی در این مسیر با توجه مسدوی محور پونل به خلخال در این ایام باعث گردیده عملیات ترمیمی دوام لازم و ثابتی نداشته باشد.

حالیه با برنامه ریزی صورت گرفته و  با پیگیری ، حمایت و اخذ اعتبار ویژه طی دو مرحله توسط جناب دکتر حسن محمدیاری نماینده پرتلاش و‌ زحمتکش شهرستانهای تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی طی سال گذشته تا الان برای روکش محور اسالم به خلخال ، که مرحله اول آن در قطعات تخریب شده محور در حد فاصل روستاهای چاره سو تا زیته و همچنین گیجاو تا خرجگیل اجرا گردیده و مرحله دوم آن حدفاصل روستای ورگه دره تا پیچ بزرگ طی چند روز آینده و بعد از اتمام عملیات روکش آسفالت محور روستایی کریم سرا به سمت ساحل آلالان قدیم بخش اسالم به تناسب تخصیص و تزریق اعتبار شروع خواهد شد . که در راستا نیز جا دارد از حمایت ها و پشتیبانی ویژه فرماندار محترم شهرستان تالش ، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی فرماندار تالش، مدیر کل محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و معاون محترم راهداری اداره کل در خصوص تسریع در روند اجرای پروژه مذکور علی رغم همه مشکلات اعتباری و تامین قیر مورد نیاز نهایت تقدیر و تشکر به نمایندگی از سوی مجموعه همکاران راهدار شهرستان به عمل می آید .  
با تشکر
غلامحسین بخت شاهی
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تالش

لینک کوتاه: khalkhalim.com/aa671

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام و خسته نباشید و تشکر از انتشار مورد مطروحه در خبرگذاری استان گیلان بنده دو ماه پیشی ساعت 10:30 دقیقه شب داشتم به سمت خلخال میومدم که بعد از روستای خرجگیل چنان مه غلیظی بر جاده حاکم بودم که قادر نبودم حتی 2 متر جلوتر را ببینم و خط کشی وجود نداشت و چندین اتومبیل پشت سرم حرکت می کردن که امکان ترمز گیری وجود نداشت تا در حاشیه جاده توقف کنم چون حاشیه جاده هم قابل دیدن نبود که با سختی حرکت...

با سلام و خسته نباشید و تشکر از انتشار مورد مطروحه در خبرگذاری استان گیلان بنده دو ماه پیشی ساعت 10:30 دقیقه شب داشتم به سمت خلخال میومدم که بعد از روستای خرجگیل چنان مه غلیظی بر جاده حاکم بودم که قادر نبودم حتی 2 متر جلوتر را ببینم و خط کشی وجود نداشت و چندین اتومبیل پشت سرم حرکت می کردن که امکان ترمز گیری وجود نداشت تا در حاشیه جاده توقف کنم چون حاشیه جاده هم قابل دیدن نبود که با سختی حرکت می کردیم لذا از نماینده خلخال هم استدعا داریم که با همکاری نماینده گیلان به این موضوع رسیدگی کنند. با تشکر از سایت خلخالیم.

ادامه مطلب
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: