اخبار شهرستان کوثر

رئیس اداره تامین اجتماعی خلخال گفت: بخش دولتی و خصوصی ۱۶۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی این شهرستان بدهی معوقه دارند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، مطهر ابراهیمی افزود: در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان دولتی و خصوصی این اداره ناچار به اجرای طرح بازداشت حساب بانکی و یا اعمال سایر مقررات پیش‌بینی شده برای دریافت طلب خود از بدهکاران است.

وی با اشاره به این که بیش از یک سوم از جمعیت این شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی بوده و از مزایای این بیمه بهره‌مند هستند ، اظهارکرد: ۳۵ هزار  نفر از جمعیت خلخال زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر بیمه‌شدگان اصلی و بیش از ۲۳ هزار نفر بیمه شده تبعی می‌باشند.

ابراهیمی گفت: سه هزار کارگر ساختمانی و سه هزار بیمه شده خاص شامل رانندگان ، قالیبافان ، نویسندگان و هنرمندان از مزایای بیمه‌های تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی افزود: برغم راه‌اندازی دفاتر کارگزاری در مرکز و شهرستان‌های استان ، خلخال همچنان فاقد این دفاتر بوده و هیچ فرد متقاضی برای راه‌اندازی این دفتر اعلام آمادگی نکرده است.

وی با بیان اینکه با تعطیل شدن دفتر اقماری تامین اجتماعی در شهرستان کوثر امور اداری مربوط به این دفتر در شعبه تامین اجتماعی خلخال انجام می‌شود، ادامه داد: با توجه به سیاست دولت در واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی و راه‌اندازی دفاتر کارگزاری طرح موضوع کمبود نیروی انسانی در شعبه خلخال توجیه ندارد.

او بیان کرد: ۳۰ خدمت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌شود و مراجعات مردم به اداره در شرایط کرونایی کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین میزان حضور در این اداره مربوط به افرادی است که با کارکردن با سیستم‌های اینترنتی آشنایی نداشته و یا طبق روال سنتی همچنان به دریافت فیش‌های کاغذی دریافت و پرداخت معتقد هستند.

لینک کوتاه:khalkhalim.com/d2846

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: